סיור בין הגפנים לבין יקב הבוטיק של בנימינה

יקב בנימינה מייצר ושווק כיום מגוון רחב של יינות שונים ומעניינים, החל מיינות מיושנים ואקסקלוסיביים ועד לליין חדש של יין בקופסא. בנוסף, ניתן למצוא ביקב גם מרכז מבקרים מרתק, כרמים פסטוראליים ומקום לעריכת אירועים מיוחדים באווירה חגיגית וקסומה. את כל אלו ועוד ניתן לראות, להריח, לטעום ולחוות בסיור בן כמה שעות.

 

לחוות את תהליך הפקת היין, מ א' ועד ת'

אחד הדברים המעניינים ביותר בסיור המוצע ביקב בנימינה הוא האפשרות לראות מקרוב ולהבין את תהליך ייצור היין – אותו משקה פופולארי כל כך ממנו כולנו נהנים מדי פעם.

בסביבת היקב ניתן למצוא כאמור ממש את השלבים הראשוניים של התהליך – כרם בו מגדלים את הגפנים והענבים אשר משמשים לאחר הבשלתם לייצור היין.

גם את השלבים הבאים ניתן למצוא כאן כמובן, ואף לקבל עליהם הסבר מפורט ומעמיק במרכז המבקרים – שלבי הטיפול השונים בענבים, הפקת הנוזלים שלהם, העברתם למיכלי תסיסה וכו', ממש עד לתהליך היישון, הבקבוק והשיווק. כך, ניתן לחוות ממש מול עיניכם את התהליך כולו, ולקבל פרספקטיבה חדשה בנוגע לאחד המשקאות הוותיקים והאהובים ביותר בתולדות האנושות.

 

היסטוריה חלוצית במרכז המבקרים של היקב

תחנה מעניינת נוספת בסיור היא מרכז המבקרים של היקב, המציע גם מבט היסטורי מפורט על היקב עצמו, וכך גם של הסביבה בה הוא ממוקם (המושבה בנימינה).

לא ניכנס כאן להיסטוריה של היקב, רק נרמוז כי התחיל דרכו אי שם בשנות העשרים של המאה הקודמת כמפעל לבשמים אשר הוקם על ידי הברון רוטשילד, והמשיך משם למספר גלגולים שונים ומרתקים, אשר בסופם העידן הנוכחי, בו פועל כאמור היקב במלוא המרץ, מייצר מגוון יינות משובחים ומארח אורחים סקרנים ואירועים מיוחדים.

 

ללמוד על היין ולחוות את טעמו – טעימות במהלך הסיור

כמובן שאחת האטרקציות המושכות ביותר בסיור יומי ביקב היא האפשרות לטעום ממגוון היינות המיוצרים במקום. כאמור, יקב בנימינה מציע מגוון יינות שונים מסוגים שונים, יינות יקרים ונחשבים לצד יינות פשוטים וזולים יותר, יין מסדרה כזו או אחרת.

לא חייבים להיות חובבי יין מושבעים או ייננים מקצועיים על מנת ליהנות מהטעימות ולמצוא את אלו שאתם אוהבים יותר. בעולם היין הישראלי קיימת הערכה רבה ליקב בנימינה, כאשר אפילו המותג החדש אשר יצא לאחרונה – יין בקופסא במותג הקרוי "B – Box", מסקרן רבים כאופציה לרכוש כמות גדולה יחסית של יין באריזה המאפשרת לשמור אותו לאורך כמה שבועות, וכך לשתות מעט ממנו מדי ערב.

כך, בין אם אתם צורכים יין על בסיס קבוע ובין אם לא, בתחנת הטעימות תוכלו ללמוד על סוגי היינות השונים, וגם לטעום אותם, כך שתדעו לקשר את המידע שתקבלו לטעם עצמו.

 

לסיכום, סיור יומי ביקב בנימינה יכול להיות טיול יומי מקסים – טיול בסביבה נעימה ופסטוראלית, היכרות מעמיקה יותר עם תחום מרתק, למידה על היסטוריה מקומית חלוצית וגם קצת שתייה וטעימות של יינות משובחים מקומיים…

 

להזמנת סיור במרכז המבקרים ופרטים נוספים – 04-6107530 / winery-events@b-wines.com