אירועים עסקיים כנסים ומה שביניהם

עולם האירועים החגיגיים מורכב ממספר תחומים נפרדים, כאשר מרבית האירועים בהם אנו רגילים להשתתף הם אירועים משפחתיים/חברתיים שונים, דוגמת חתונות, אירועי בר מצווה וכד'.

אחד התחומים הבולטים, אשר הולך וגדל בקצב מסחרר בעשורים האחרונים בישראל ובעולם כולו, הוא תחום האירועים העסקיים והכנסים. גם תחום זה כמובן אינו הומוגני לגמרי ומורכב מסוגים שונים של אירועים הבאים לשרת מטרות שונות ונפרדות. אך כולם שייכים לעולם העסקי/ארגוני, ונערכים על ידי חברות מסחריות (תאגידים ובתי עסק שונים) או ארגונים אחרים (למשל – ארגונים השייכים למדינה, ארגונים הפועלים ללא מטרות רווח וכד').

 

סוגים שונים של אירועים עסקיים וכנסים

כאמור ישנם סוגים רבים של אירועים עסקיים ו/או כנסים, כל סוג והמטרה הארגונית העומדת בבסיסו. להלן כמה מהסוגים הנפוצים של אירועים עסקיים וכנסים –

אירועי קידום מכירות/יחסי ציבור – חברות עסקיות רבות עורכות אירועי יחסי ציבור או קידום מכירות, אשר כשמם כן הם – אירועים אלו נועדו ליצור יחסי ציבור חיוביים עבור הארגון העומד מאחוריהם, בעיקר בפני המוזמנים לאירוע (אלו נבחרים בקפידה כמובן, והינם לרוב גורמים מהתחום בו עוסק הארגון דוגמת לקוחות קיימים או פוטנציאליים, אנשי מפתח בארגונים המשתפים פעולה עם הארגון אשר עורך את האירוע וכד'). אירועי קידום מכירות מתמקדים לרוב במוצר או שירות ספציפי אותו מעוניינת אותה חברה לקדם, כאשר רשימת המוזמנים באירועים אלו תכלול לרוב לקוחות פוטנציאליים וקיימים, קניינים של חברות וארגונים שונים וכד'.

 

כנסים מקצועיים – קיימים סוגים שונים של כנסים מקצועיים, אך הבסיס דומה – מדובר באירועים המתמקדים בנושא מקצועי מסוים, וכוללים לרוב מספר הרצאות ודיונים אותם מעבירים אנשי מקצוע מהתחום. לדוגמה – כנס רפואי העוסק בתחום מחקר מסוים או בתרופה מסוימת, במסגרתו נערכות הרצאות הנוגעות באותו תחום ונערך דיון מקצועי העוסק בתחום זה.

בכנסים רבים ניתן למצוא גם הפעלות שונות המדגימות את הנושא המקצועי בו עוסק הכנס. למשל – כנס בנושא רפואה אלטרנטיבית הכולל גם תחנות טיפולים בהן יכולים להתנסות באי הכנס בטיפולים לדוגמה.

אירועים עסקיים למטרות הווי – ישנם כמובן גם אירועים עסקיים המיועדים נטו למטרות הנאה והווי. למשל – ערב חברה או גיבוש, אירוע בידור למען עובדי החברה וכד'. אירועים אלו נועדו כאמור בעיקר להנאת עובדי הארגון והם נפוצים מאוד – כמעט כל חברה או ארגון עורכים אירועי הווי שונים לעובדיהם (עם או בלי המשפחות) ו/או לקוחותיהם לפחות אחת לשנה.

 

לאירועים עסקיים וכנסים הרבה מן המשותף, אך לרוב ניתן לומר כי כנסים עוסקים יותר בתכנים מקצועיים כאלו ואחרים, או בתכנים עסקיים הקשורים ישירות לתחום פעילותו של העסק (ועשויים לכלול הדגמות חיות של הנושא הנידון דוגמת תחנות הפעלה, הדגמת מוצרים ועוד). אירועים עסקיים יכולים לעסוק גם בפנאי והנאה נטו, בתור סוג של אתנחתה חברתית מפעילות השגרה היום יומית של הארגון.

 

להזמנת מקום לאירוע עסקי באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530