האם את/ה מעל גיל 18 ?

עליך לאשר שהינך מעל גיל 18 כדי להיכנס לאתר.

הכניסה מותרת רק מעל גיל 18

אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתייה מופרזת

יקבי בנימינה – משתבחים עם השנים

הסיפור של "יקבי בנימינה" הוא סיפור הצלחה ישראלי קלאסי, הכולל היסטוריה ציונית, אמביציה ויזמות מקומית, השקעה בטכנולוגיה מתקדמת ושימוש באדמות הארץ מן השלב הראשון (גידול הענבים) ועד לשלב הייצור והמכירה של היינות.

החל משנות החמישים, אז הוקם היקב, עבר יקב בנימינה כברת דרך ארוכה עד למקום בו הוא נמצא כיום – יצרן ומשווק של מגוון יינות משובחים, בעל מרכז מבקרים מרתק ומארח אירועים חגיגיים מסוגננים.

סוגי יינות

היסטוריה ארץ ישראלית

שורשיו של יקב בנימינה נעוצים בהיסטוריה המקומית. היקב הוקם במבנה אשר שימש בתחילה כמפעל לבשמים של הברון רוטשילד, ולאחר מכן כסליק של חברי "ההגנה". בשנת 1952 שיפץ את המקום יוסף זלצר והפך אותו ליקב לייצור יינות וליקרים.

מאז ועד היום החליף המקום כמה ידיים פרטיות, כאשר הכנת יינות משובחים מענבים ארץ ישראליים תמיד נשאר תחום העיסוק העיקרי של המקום.

במהלך שני העשורים האחרונים הושקעו במקום משאבים רבים, החל מהשבחת הכרמים וזני הענבים המשמשים את היקב ועד למיכון וטכנולוגיות ייצור מתקדמות.

כיום, מהווה יקב בנימינה סיפור הצלחה מקומי המייצר סדרות שונות של יינות איכותיים מקומיים, ומהווה נקודת מפגש של היסטוריה ארץ ישראלית, תרבות של יין משובח ומקום פסטוראלי ומסקרן הן עבור מבקרים והן עבור אירועים חגיגיים.

יין ישראלי

זני ענבים מקומיים מכל רחבי הארץ

סדרות היין השונות המיוצרות ביקב מבוססות על מגוון זני ענבים הגדלים בכל רחבי ישראל. בעבר, עם הקמתו של היקב בשנות החמישים, התבסס הייצור על כרמים מקומיים ממש, אשר היו ממוקמים בסביבתה הקרובה של בנימינה. כיום, עושה היקב שימוש בענבים מכל רחבי הארץ, החל מהגליל והגולן ועד לאזור ירושלים, שפלת יהודה וחבל לכיש.

הייננים המנוסים של היקב שמים דגש על ענבים איכותיים ובוחרים בקפידה את החלקות המוצלחות והמשובחות בכרמים השונים.

מגוון הכרמים מהם ניזון היקב טומן בחובו את כל הטוב שיש לחלקת הארץ שלנו להציע, החל מהכרמים הצפוניים יותר הגדלים באדמת בזלת עשירה במינראלים ועד לכרמים הדרומיים המכילים אדמה חרסיתית בעלת מאפיינים שונים לחלוטין. העושר והמגוון הזה מספקים תנאי גידול אופטימאליים לזנים שונים של ענבים, וכך ניתן למצוא בסוף התהליך סוגי יינות שונים ומעניינים המיוצרים ביקב – כל סוג יין מכיל בתוכו את הגיאוגרפיה וההיסטוריה הייחודיים לאזור בו גדלו ענביו.

 

מרכז מבקרים מרתק ומקום מושלם לאירוע חגיגיים

בנוסף ליקב עצמו, ניתן למצוא במקום גם מרכז מבקרים מרתק המציג את ההיסטוריה של המקום ומציע היכרות ישירה עם עולם היין ותהליכי הייצור שלו.

מרכז מבקרים

בנוסף, ניתן לערוך במקום גם אירועים חגיגיים מסוגננים, הן פרטיים והן עסקיים. מקום זה מושלם לאירוח אירועים חגיגיים, בראש ובראשונה בגלל האופי הפסטוראלי וההיסטורי של המקום (מבנה היסטורי מרהיב ומשופץ ממנו נשקף נוף מרהיב ואשר גובל בכרמים פסטוראליים), וגם בגלל מיקומו האטרקטיבי – מרחק של פחות משעת נסיעה מגוש דן, כשעה מאזור ירושלים ושעה עד שעה וחצי מצפון הארץ.

 

לפרטים נוספים – 04-6107525 / winery-events@b-wines.com