איך להרכיב תפריט כשר לאירוע קטן

הרבה אנשים בוחרים לערוך כיום אירוע חגיגי קטן ומצומצם יחסית מבחינת מספר המוזמנים, הן במקרה של חתונות והן עבור בר/ת מצווה, אירועים משפחתיים שונים וכד'. עריכת אירוע קטן עם מספר מוזמנים נמוך יחסית מאפשרת בין השאר להשקיע יתר מחשבה ומשאבים על תפריט איכותי במיוחד.

עבור מי שעורך אירוע קטן בקרוב ומעוניין בתפריט כשר ואיכותי, כיצד מומלץ להרכיב את התפריט על מנת לקבל את האוכל המשובח ביותר בצורה אשר תהלום את אופי האירוע?

 

קודם מחליטים – בשרי, חלבי או טבעוני?

השלב הראשון בבניית תפריט כשר ואיכותי להפקת אירועים קטנים כשרים הוא כמובן החלטה בדבר אופי הארוחה שתוגש לאורחים – ארוחה בשרית, חלבית או טבעונית? מרבית האנשים נוהגים להגיש ארוחה בשרית באירועים חגיגיים, כאשר בתפריט כשר משמעות הדבר תהיה כמובן קינוחים פרווה. לחילופין, ניתן ללכת על תפריט חלבי אשר יכלול גבינות ומנות צמחוניות וחלביות, או ללכת על אופציה שלישית אשר הופכת בשנים האחרונות לפופולארית יותר ויותר באירועים בארץ – תפריט טבעוני.

חברות קייטרינג וגני אירועים רבים מתמחים כיום גם בתפריטים טבעוניים למהדרין, הכוללים מנות גורמה משובחות אשר אינן נופלות בטעמן ממנות בשריות וחלביות. עבור אירועים כשרים, תפריט טבעוני פותר בעיות רבות – אין כל בשר או מוצרי חלב בתפריט, מה שמאפשר ללכת על מגוון מנות שונות ומעניינות, כאשר אין כל בעיה הלכתית להגיש את הכל יחד.

לאחר שבחרנו בין תפריט בשרי, חלבי או טבעוני, אפשר להתעמק בשאלות הספציפיות יותר של הרכבת התפריט.

אולמות אירועים קטנים כשר

טעימות לבחירת קו כללי לתפריט, מספר מנות עיקריות שונות ואיכות חומרי הגלם

עכשיו ניתן לעסוק ביתר פירוט בהרכבת תפריט כשר לאירוע הקטן והאקסקלוסיבי שלנו. לאחר שבחרנו בכלליות בין האופציות העיקריות של בשרי, חלבי או טבעוני, אפשר להתחיל לעבוד עם השפים של הקייטרינג או גן האירועים, ולהתוות קו כללי ברור יותר לתפריט. בדרך כלל מדובר באחד השלבים המהנים ביותר בתכנון האירוע – שלב הטעימות. על ידי טעימת דגימות מהמנות האופציונאליות השונות תוכלו לבחור בקלות את המנות הטעימות יותר לטעמכם, וכך אנשי המקצוע יידעו מיד לאיזה כיוון אתם שואפים ללכת עם התפריט, ואיזה אופי כדאי שיהיה לו.

בעוד אנשי המקצוע יידעו להרכיב את פרטי המנות והתפריט הכשר על פי תגובותיכם בטעימות, אתם תצטרכו להחליט למשל כמה מנות עיקריות אתם מעוניינים שיוגשו באירוע – אנשים מסוימים מעדיפים מבחר רחב של מנות עיקריות על חשבון פחות תוספות וסלטים, בעוד אחרים מעדיפים שתיים או שלוש מנות עיקריות, ומבחר גדול יותר של תוספות וסלטים.

מקומות לאירועים קטנים

בנוסף, חשוב להבין כי איכות וסוג חומרי הגלם בהם משתמש אותו שירות קייטרינג הוא בעצם הגורם הקובע יותר מכל את מחיר המנה. אם למשל תרצו ללכת על מנות גורמה המכילות חומרי גלם יקרים דוגמת פטריות כמהין, המחיר למנה (ומחיר האירוע כולו) יהיה גבוה יותר. לכן, עבור אירוע קטן וכשר בתקציב מצומצם יש להחליט בין מספר קטן של מנות גורמה איכותיות במיוחד לבין תפריט המכיל מגוון רחב של מנות, אשר אינן מכילות בהכרח רכיבים יקרים ויוקרתיים במיוחד.

 

לסיכום, לאחר בחירת האופי הכללי של התפריט, והכרעה בשאלות ספציפיות עיקריות, התפריט הכשר לאירוע הקטן שלכם כבר יורכב מעצמו, בסיוע אנשי מקצוע מנוסים. בסך הכל, מדובר באחד השלבים הנחמדים (והטעימים) יותר במלאכת תכנון האירוע.

 

להזמנת מקום לאירוע ביקב אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530