מה הסוד הבריאותי של יין אדום

יינות בכלל ויין אדום בפרט מלווים אותנו בכל אירוע חשוב, בין אם מדובר על אירועים עסקיים, חתונות או ארוחה רומנטית לאור נרות. זאת, מאחר שהמשקאות הנהדרים משדרגים את האירוע ותורמים לאווירה השוררת בו. בנוסף לכך, לא אחת אנו בוחרים מקום לאירועים קטנים בהתאם לאיכות ומבחר היינות המוגשים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי יין אדום אינו רק מעדן לחיך אלא גם ניחן בשלל איכויות בריאותיות, שהיו ידועות עוד משחר ההיסטוריה וכיום נשענות על מחקרים מדעיים.

 

סודות הבריאות של היין האדום

 

כאשר אתם בוחרים מקומות לאירועים קטנים המציעים מבחר נאה של יינות אדומים איכותיים, זכרו שאתם לא רק הופכים את האירוע ליותר מתוחכם ומוצלח, אלא תורמים לבריאות האורחים שלכם. לפניכם רשימה של מגוון תכונות ויתרונות בריאותיים שיינות אלו מציעים. אגב, המידע עשוי בהחלט להעשיר כל שיחה תרבותית על כוס יין:

  • פוליפנולים – אלו הם חומרים נוגדי חמצון המצויים בריכוז גבוה בקליפה ובגרעינים של ענבים המרכיבים יין אדום. החומרים תורמים רבות למערכת הדם על ידי הרחבת כלי דם, מניעת קרישים בדם והורדת לחץ הדם. נוסף לכך, הם מגנים על מערכת העצבים ומונעים התפתחות של תאים סרטניים.
  • אלכוהול – נחשב בעיני רבים כגורם חיוני להשפעתם של הפוליפנולים, ואילו הוא עצמו מונע התפתחות סוכרת וטרשת עורקים.
  • רסברטרול – סוג מסוים של נוגדי חמצון השכיח בקליפה של ענבים אדומים. חומר זה נמצא יעיל במניעת ירידה של מסת השרירים והידלדלות העצמות בגוף. כמו כן, הרסברטרול ידוע כמונע התפתחות של סרטן, מסייע להפחתת כולסטרול רע, מפחית שומנים בגוף, שומר על תקינות תפקודה של מערכת כלי הדם ומונע זיהומים. בקיצור, הוא מהווה מתכון מצוין לאריכות ימים.
  • מלאטונין – זהו הורמון המצוי בשפע בכמה סוגי יין אדום, ביניהם מרלו וקברנה סובניון. ההורמון תורם רבות לשנת לילה טובה ושלווה, וכן מאט תהליכי הזדקנות בגוף ומונע סרטן.
  • פלבנואיד – סוג נוסף של נוגד חמצון המצוי ביין אדום ותורם לעליית רמת הכולסטרול הטוב בגוף, לצד הפחתה של הכולסטרול הרע.
  • מינרלים וויטמינים – יין אדום מכיל גם מינרלים וויטמינים חשובים לגוף, לרבות אשלגן שתורם למערכת העצבים וללב, פלואור שמונע עששת בשיניים, כולין המשפר את הזיכרון ומנקה את הגוף מרעלים, וזרחן המסייע לכליות ולתפקוד נאות של תאי הגוף.

 

עוד על סגולותיו של יין אדום

 

קצרה היריעה מלסקור את כל תכונותיו ונפלאותיו של היין האדום, שבנוסף לאמור לעיל גם נחשב כמונע שפעת ותורם להרגעת פעילות המוח. מעבר לכך, הוא כמובן מוסיף הנאה לכל ארוחה ותורם לשיפור מצב הרוח – גורמים לא פחות חשובים לאורח חיים תקין ובריא. אם אתם רוצים לדעת עוד על יין אדום, סוגיו וסגולותיו, תוכלו תמיד להצטרף אל סדנת יין איכותית בסמוך לאזור מגוריכם.

להזמנת מקום לאירועים באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530