איזה יין מתאים לחורף הישראלי?

הטעות הנפוצה היא להקדיש את החורף ליין אדום בלבד. זה הזמן לתקן את השגיאה ולנצל את מזג האוויר הישראלי כדי לטעום עוד שורה ארוכה של יינות.

אפשר להתחיל עם "ישפה" יין לבן יבש מסדרת אבני החושן של יקבי בנימינה. יין זה עשוי משילוב שלושה זני ענבים (שרדונה, סוביניון בלאן ויוניה) באיזור הגליל העליון והרי יהודה. מומלץ להגיש אותו בטמפרטורה של 8-12 מעלות ויש לציין כי בתנאי אחסון נאותים הוא ממשיך לפתח מורכבות ועומק. התנאים הראויים הם 3-5 שנים משנת הבציר ולאחר מכן כל חורף ישראלי יספק לכם את השובל האקזוטי הראוי לארץ הקודש.

יין לבן יבש שיכול גם הוא להתאים לערב קליל בחורף המקומי שייך לסדרת אבני החושן (שם היין הוא שוהם ושם הסדרה הוא אבני החושן). זהו יין שרדונה בגוון צהוב לימוני, עם קשת טעמים שנעה בין הטרופי להדרי. רגעי חורף קלאסיים שמתאימים ליין הזה הם שתיית מרק, תבשיל קדירה או התכרבלות תחת שמיכה עם בגדים חמים ומול הטלוויזיה. היין הלבן יצנן ויתמזג עם הטמפרטורה הקיימת בחלל החדר והוא מומלץ גם לאירועים קטנות, חתונות ומפגשים חברתיים.

לא שוכחים את היינות האדומים

יין אדום הוא יין חורפי קלאסי בגלל ריכוז הטעמים, רמת האלכוהול הסבירה וכמובן תחושת החמימות שהוא מעניק לכל סנטימטר בגוף. אי אפשר לערוך רשימה של יינות מתאימים לחורף מבלי להזכיר את היינות האדומים.

כאן כדאי לפתוח עם סדרת בנימינה רזרב של יקבי בנימינה. זו סדרת הדגל המבטאת את הקשר העמוק של היקב לאדמות הגליל והרי יהודה. בסדרה זו תוכלו לגוון את ארון היינות עם קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, קרינאן,זינפנדל והמרסלן החדש. אם תרצו לנסות לצד מנות קלילות גם יין לבן יבש עשיר, בדקו את השרדונה מסדרת בנימינה רזרב והשאירו את הגוורצטרמינר בציר מאוחר לקינוח.

זני הענבים הגדלים בישראל עולים בקנה אחד עם ההעדפות המקומיות ליין אדום. הזנים הטובים ביותר לייצור יין הם קברנה סוביניון, שיראז וקברנה פראנק. כתוצאה מכך, בסדרת יוגב של יקבי בנימינה לדוגמא תוכלו לטעום קברנה סוביניון-מרלו בעל גוף בינוני וטעמים עשירים. אפשרות אחרת שעומדת לרשותכם היא קברנה סוביניון-פטי ורדו או קברנה סוביניון שיראז.

יין חורפי גם לאירועים

סדרת אבני החושן, בנימינה רזרב ויוגב הן לא היחידות שמציע יקב בנימינה עבור חובבי יין כשר. אפשר למשל לבחור מקום לימי חברה ולהגיש לשולחן את סדרת BIN או טבע. לחילופין, ייקב היין עצמו מומלץ כמקום ליום עיון וכמקום לאירועים מסוג ברית, בר מצווה, בת מצווה וימי הולדת.

מי שרוצה לארגן חתונה קטנה בחורף צריך להגיש יינות מתאימים וכדאי לו להתחיל עם זה כבר בקבלת הפנים. זו הדרך הטובה ביותר לחמם את האווירה ולשדרג את האירוע החורפי עם ענבים אותנטיים שמחוברים לאדמה.

 

 

להזמנת מקום לאירוע באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530