השקת מרסלן וסמיון מבית יקבי בנימינה

הייננים החדשים של יקבי בנימינה, יפתח פרץ ויעל סנדלר, מתרגשים להציג לראווה ולחלוק עם קהל חובבי היינות את יצירותיהם החדשות, ובמיוחד שניים מהזנים החדשים עימם עובדים השנה ביקב – מרסלן וסמיון. צמד ייננים זה שאפתן ומלא נכונות להוכיח את כישרונו, והוא מציג לראווה שני יינות חדשים אותם הפיקו ביקב שקיבלו לידיהם, אשר כולל בין היתר כרמים ישנים לצד חדשים, זנים חדשים ועוד שלל תוכניות לעתיד. הם מוכנים להתמודד עם האתגרים העומדים לפניהם בתחום הכנת היינות התובעני, עם חיוך ונכונות לקחת את היקב הוותיק צעד נוסף קדימה.

שני היינות החדשים המושקים הם סמיון – זן חדש יחסית אשר הולך וצובר פופולאריות בישראל ומתגלה כאחד הזנים המשמעותיים של יינות לבנים בארץ, ומרסלן – הכלאה בין סוביניון וגרנאש בעל חזית ים תיכונית, אשר עדיין אינו נוכח מספיק בשוק היינות הישראלי.

 

זני ענבים אלו, בדומה לזנים מהם מפיקים את שאר היינות ביקב, מגיעים מכרמים שונים הממוקמים באזורים שונים של ישראל. הקשר העמוק בין התוצר הסופי – היין על איכויותיו השונות, לבין הכרם ממנו הגיעו הענבים, מועבר בתהליך הפקת היין ומורגש ביין עצמו.

סמיון 2014

אובדן ההחמצה המהיר של זן זה מביא את הייננים להוסיף כעשרה אחוזים של סוביניון בלאן. הוא מתאפיין בניחוחות וארומה של פירות הדר ופירות חמוצים דוגמת לימון או אשכולית. גופו מינראלי וגם שמנוני כאשר הוא פוגש את החיך, והוא מזכיר פירות נוספים דוגמת משמש ותפוח ירוק. מחירו נע סביב חמישים וחמישה שקלים.

יין זה מסקרן מאוד ומסמל התחלה מוצלחת ומעניינת לייננים החדשים ביקבי בנימינה. מעניין יהיה לראות את התפתחותו של יין זה בשנים הבאות.

 

מרסלן 2013

טעם המזכיר במידת מה פירות יער דוגמת דובדבן או אוכמניות ואף ווניל ושוקולד. טעם מעט מעושן ובשרניות מסוימת אשר סביר להניח שתבוא לכדי ביטוי בצורה טובה יותר בעתיד. גופו מלא והחבית בה התבגר מורגשת גם בטעם. הוא מעט מתקתק ובעל טעם רב ושופע וגם רמת חומציות טובה. גם כאן, מחירו נע סביב חמישים וחמישה שקלים.

העתיד מסמן טובות – מדובר ביין צעיר מאוד אשר צפוי רק להשתפר ולהשתבח בשנים הקרובות. מעניין יהיה לעקוב גם אחר יין חדש זה.