יין מוסקט – יין מרענן לכל אירוע

שוקלים לערוך אירוע או חתונה קטנה בדגש אינטימי ואיכותי? אם כך, רצוי שלא תשכחו להוסיף יין מוסקט טוב ומרענן לרשימת המשקאות באירוע. זהו יין מתקתק בעל ארומה פירותית עשירה ומלאה, המוצע כיין לבן יבש, חצי יבש ומתוק, ואף אדמדם. למעשה, מוסקט הינו הזן הקדום ביותר בעולם ומקורו בעיר מוסקט שבחצי האי ערב. משם, בדרכי מסחר קדומות הגיע ליוון שתושביה היו הראשונים להפיק ממנו יין. בהמשך החלו ליצור תתי זנים שונים למוסקט, ביניהם מוסקט אלכסנדר המכונה גם מוסקט מלגה, שהובא על ידי המצרים לדרום אפריקה, וכן מוסקט קנלי שגודל על ידי האירופאים. לאורך הדורות נדדו זנים אלו על פני הגלובוס והגיעו גם לאוסטרליה, לארה"ב ולישראל. כיום ידועים ברחבי העולם יותר מ- 200 זני מוסקט, ביניהם מוסקט לבן, מוסקט בינקו, מוסקט גיאלו, מוסקט אוטנול, מוסקט שחור ומוסקט תפוז.

 

גידול מוסקט בישראל

 

לארצנו הגיעו זני מוסקט לקראת סוף המאה ה- 19, על ידי לא אחר מהברון דה רוטשילד. בישראל של ימינו נפוץ בעיקר זן מוסקט אלכסנדר, שגדל היטב באקלים חם ויבש במקומות כמו הגליל התחתון ושפלת יהודה. בנוסף, לאחרונה הצטרף אל מוסקט אלכסנדר גם מוסקט קנלי הגדל בין היתר בגלבוע ובגליל התחתון, ומיוצר בעיקר על ידי יקב בוטיק בסגנון אסטי שמקורו בצפון אטליה. יש לציין כי את הענבים לזן מוסקט נהוג להתסיס בטמפרטורות נמוכות בתוך מכלי נירוסטה, השומרים על הארומה הייחודית. כמו כן, חשוב לדעת כי יקבי בוטיק רבים מספקים בימינו סיורים, עם או בלי סדנת יין מרתקת ומבושמת במיוחד.

יין מוסקט – מרענן וארומטי

 

יינות מוסקט מהווים ללא ספק בחירה מצוינת עבור חתונה קטנה או אירועים קטנים, והינם אהודים על חובבי יין מתחילים וותיקים כאחד. מקור האהדה מצוי בין היתר בארומה העשירה שמשתנה בהתאם לסוג היין, מקום גידולו ואופן ייצורו. הארומה עשויה לשלב טעמי תפוח, פירות הדר, פירות טרופיים או אגסים, וכן ניחוחות עדינים של תבלינים, וניל ותפוזים. כלומר, יין מוסקט יספק לכם את השילוב המושלם שבין קלילות לעושר טעמים, וכן סיומת נעימה, ארוכה ומאוזנת הערבה כמעט לכל חיך פשוט או מתוחכם.

 

התאמת אוכל ליין מוסקט

 

מוסקט הינו יין פירותי קל גוף ועשיר המשלב טעמי מתיקות וחמיצות. מומלץ להגישו צונן בטמפרטורה הנעה בין 6 ל- 10 מעלות כתלות בסוגו. יינות אלו משתלבים נפלא כאפריטיף בטרם הסעודה, והינם בני לוויה מושלמים למנות פתיחה או למנות ראשונות, וגם עם הקינוחים. באופן מיוחד מומלץ לשתות אותם לצד גבינות משובחות, או ביחד עם פירות טריים ועסיסיים. על כן, יין מוסקט זוכה לפופולאריות גדולה בקרב אנשים המתכננים אירוע איכותי, הכולל מוזמנים בעלי אנינות טעם שונה, בעוד המשקה הנהדר מלווה את האירוע מתחילתו ועד סופו.

 

להזמנת מקום לאירועים באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530