יין רזרב מרסלן 2013

זן המרסלן ממנו עשוי יין זה, גדל באזור הגלבוע. עקב תנאי השטח – קרקע רדודה יחסית בעלת יכולת קיבול מים בינונית לכל היותר ואקלים יבש וממוזג המתאפיין בלילות קרים, מתקבל כרם אשר הגפנים גדלות בו באופן מרוסן, ומתקבל איזון טוב בין פרי לעלווה. תנאים אלו, כמו גם טיפול מקצועי ומסור מצד הכורמים, נותנים לנו יין משובח זה.

 

תהליך הייצור

ענבים אלו, השייכים לזן "מרסלן", נבצרו בבציר לילי, בשלהי קיץ 2013. כאשר מגיעים הענבים אל היקב הם מועברים התהליך של הפרדה ומעיכה להוצאת הנוזלים, ומשם מועברים למיכלים גדולים עשויים נירוסטה, לצורך השרייה. הענבים מושרים בטמפרטורה נמוכה יחסית עוד בטרם מתחיל תהליך התסיסה, במטרה להביא למיצוי יעיל יותר של טעמים, ניחוחות וצבעים.

לאחר כמה ימים של השרייה מתחיל תהליך התסיסה, בו מיוצר למעשה האלכוהול. היין מועבר בתהליך בו מופרדים הנוזלים שבו מן המוצקים (תהליך של שפייה), במסגרתו הוא מועבר מן המיכל למיכלי קיבול אחרים, ומוחזר חזרה. לאחר מכן הוא עובר תהליך של תסיסה שנייה ואז מועבר לחביות עץ (מסוג אלון) בהן מתחיל תהליך ההתבגרות. שלב זה אורך כארבעה עשר חודשים. בסיום תקופת ההתיישנות עובר היין את התהליך הסופי במסגרתו הוא מעורבב עם פטיט סירה, המהווה כעשרה אחוזים מן התוצר הסופי.

 

רשמים מטעימת היין

יין זה משתייך לקבוצת היינות הים תיכוניים, אשר נהיים פופולאריים יותר ויותר בחנויות למשקאות אלכוהוליים, כמו גם במסעדות ברחבי ישראל. זן זה (מרסלן) התאקלם בישראל בצורה טובה מאוד, וכך מספק יינות משובחים אשר מעוררים עניין רב בתחום. לזן ענבים זה (אשר מהווה למעשה הכלאה בין שני זנים שונים – קברנה וגרנאש), איכויות אשר "ירש" משני הזנים מהם הגיע – מצד אחד ארומה בולטת ופירותית (אותה ירש מן הגרנאש) ומצד שני טאנינים מוצקים, כמו גם מבנה יציב וטוב, אותם ירש מן הקברנה.

ישנה עדיין עבודה רבה שצריכה להיעשות עם המרסלן, תהליך טבעי של שיפור תהליך גידול הענבים והפקת היין. אך כבר תוצאות אלו, אשר הינן ראשוניות במידה מסוימת, מלהיבות ומעוררות עניין וציפייה רבים בקרב מומחים וחובבי יין מושבעים.

יין זה עשיר מאוד מבחינה ארומאטית, כמו גם בצבע חזק ומסקרן ומתאים במיוחד לצד מנות בשריות משובחות. מומלץ להגישו מעט מקורר, סביב 18 מעלות צלזיוס.