חתונה קטנה ויוקרתית בתקציב סביר

תכנון חתונה קטנה שונה במובנים רבים מתכנון חתונה גדולה ורבת מוזמנים. לא רק מספר המוזמנים מבדיל בין חתונה קטנה לגדולה, אלא גם האופי של האירוע והאווירה השוררת בו. מכיוון שמדובר באירוע מסוג מעט שונה, ניתן לנצל את התקציב לאירוע בצורה שונה ולגרום לאירוע להיראות יוקרתי ומושקע במיוחד גם בתקציב נמוך יחסית, אשר לא היה מאפשר זאת במקרה של חתונה "סטנדרטית" ורבת משתתפים. להלן מספר טיפים העוסקים בתכנון נבון של חתונה קטנה ויוקרתית באופן אשר יאפשר להעניק לאירוע נופח יוקרתי ומרשים, גם כאשר התקציב הסופי אינו גבוה במיוחד –

בחירת המקום ותפקידה בקביעת האווירה באירוע – ברור לכולנו כי המקום בו נערכת החתונה קובע המון בכל הנוגע לאווירה השוררת באירוע, עד כמה הוא מרגיש כמו אירוע יוקרתי. כאשר מדובר באירוע קטן, מבחר המקומות הפוטנציאליים לאירוח האירוע עולה, וניתן למצוא מקומות "בוטיק" המיועדים לכמות קטנה או בינונית של אנשים ומתאפיינים בפני עצמם באווירה יוקרתית ואקסקלוסיבית. חתונה ביקב היא דוגמה מצוינת לאירוע הנערך במיקום אשר מעניק לו נופח יוקרתי, עוד לפני שבכלל התחלנו בתכנון פרטי האירוע עצמם. גם האזור הגיאוגרפי משחק כאן תפקיד – אזור השרון נחשב למשל לאזור "יוקרתי" עבור אירועים שכן מדובר באזור ירוק ופסטוראלי אך כזה הנמצא במרכז הארץ ולכן משלב בין נוחות לאיכות…

לחלק את התקציב על פי אופי רשימת המוזמנים – בחתונה בעלת רשימת מוזמנים מצומצמת יחסית האפשרויות לתכנן את אופי האירוע על פי האופי הכללי של מרבית הקהל הן רבות יותר. לדוגמה, במקרה של חתונת צהריים עם רשימת מוזמנים המכילה בעיקר מבוגרים וכו' ניתן לוותר אולי על חלק מהאלכוהול המוצא לרחבה ועל אטרקציות נוספות המתאימות יותר לצעירים באירוע לילה. בדומה, אם מרבית רשימת המוזמנים המצומצמת שלנו כוללת בעיקרה חברים ואנשים צעירים סביר להניח שנוכל לקצץ במגוון המנות והמבחר באוכל לטובת אטרקציות "צעירות" יותר וכו'.

לעשות יותר בעצמנו – מכיוון שמדובר באירוע קטן יחסית, ישנם יותר דברים שנוכל לעשות בעצמנו (ובעזרת החברים הקרובים והמשפחה כמובן) במקום לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המייקרים את עלויות האירוע. למשל, חלק מהעיצוב, הקישוטים וסידורי הפרחים ניתן לעשות בעצמנו, שכן מספר השולחנות קטן יחסית ואיננו נדרשים לעצב ולקשט אולם עצום או גן רחב ידיים

לשכור רק את הספקים שאנחנו באמת צריכים – חתונה קטנה יכולה להיראות יוקרתית ומסוגננת גם (ואולי במיוחד) כאשר אנחנו נוהגים בצורה מאופקת בכל הנוגע לספקים ולאטרקציות השונות באירוע. החל משלב מסוים עוד ועוד אטרקציות שונות עלולות להעניק לאירוע דווקא אופי זול או להעיד על חוסר טוב טעם. באירוע קטן נרצה לשמור על אווירה אישית ואינטימית – שאלו את עצמכם האם אתם באמת זקוקים לארבעה צלמים, לעשר אטרקציות שונות על הרחבה, לעשר מנות שונות בקבלת הפנים ולארוחה בת חמש מנות לאחר מכן? ניתן לצמצם בהרבה מן האטרקציות והספקים השונים ולקבל אירוע שמרגיש דווקא יותר יוקרתי, כזה אשר עוצב בטוב טעם ובאיפוק.

מפיקי אירועים המתמחים בחתונות קטנות ומעוצבות – ישנם אנשי מקצוע המתמחים במיוחד בסוג אירועים זה – חתונות קטנות יוקרתיות ואירועים עסקיים מצומצמים ואקסקלוסיביים. אותם מפיקי אירועים קטנים מכירים את כל הטריקים השונים המאפשרים לגרום לאירוע להיות יוקרתי ומסוגנן גם בתקציב סביר ואף נמוך. על מנת לנצל בצורה טובה את היתרון שמעניקה לנו רשימת המוזמנים המצומצמת יש להיות מנוסים באירועים מסוג זה, כמו גם להכיר אישית את המקומות והספקים השונים המתמחים בדיוק באירועים אלו. מפיק/ה המתמחים בחתונות קטנות ויוקרתיות יהיו שווים את הכסף שכן הם יידעו בדיוק מה צריך על מנת שהאירוע ייראה יוקרתי, כיצד להשיג את המחירים הטובים ביותר וכיצד לגרום לחתונה שלכם להיראות יוקרתית במיוחד בתקציב סביר.

איכות על פני כמות – באופן כללי ניתן לומר כי הרעיון בחתונה קטנה ויוקרתית הוא להשקיע באיכות על פני הכמות. זה נכון לגבי היבטים רבים של האירוע, ובראש ובראשונה – רשימת המוזמנים. אם החלטתם על חתונה קטנה כנראה שכבר הגעתם למסקנה כי בכל הנוגע לאנשים שאתם רוצים לחלוק עימם את יומכם המיוחד אתם מעדיפים מעט אנשים שבאמת קרובים אליכם, על פני הרבה אנשים שאת רובם אתם לא מכירים לעומק. את אותו ההיגיון כדאי ליישם גם בתחומים אחרים באירוע – מספר מנות מצומצם יותר אך של קייטרינג משובח המספק מזון גורמה, בר עם פחות מבחר אך כזה המציע מכל סוג משקה את המותגים האיכותיים והיוקרתיים יותר וכו'.

לסיכום, ניתן להפיק חתונה קטנה ויוקרתית גם בתקציב סביר ואף נמוך, במיוחד בהשוואה לחתונה גדולה ויוקרתית. על ידי תכנון נכון והקפדה על איכות על פני כמות גם החתונה הקטנה שלנו יכולה להיות אקסקלוסיבית ויוקרתית.

 

להזמנת אירוע ופרטים נוספים – 04-6107530 / winery-events@b-wines.com