חבילות שי או תלושים לחג – מה מעדיפים העובדים?

עונת חגי תשרי בפתח, ועימה המנהג המסורתי בישראל להעניק מתנה לחג לעובדי החברה או הארגון. בתור שכירים רובנו מצפים לכך בכיליון עיניים – מתנה מהנה ו/או טעימה אשר תשלח אותנו לחופש ראש השנה עם חיוך.

המתנות הנפוצות ביותר שבדרך כלל מעניקים מעסיקים וארגונים בישראל לעובדיהם הן חבילות שי מסוגים שונים, או תלושי קנייה לחנויות מסוימות.

איזו אפשרות עדיפה? מהם היתרונות של כל אחת מהאפשרויות ומה בדרך כלל מעדיפים העובדים?

 

חבילות שי לחג – מגוון גדול של אפשרויות והנאה מובטחת

קיימים סוגים רבים של חבילות שי לחג, כאשר החבילות הפופולאריות והנפוצות יותר כוללות לרוב שילוב בין יינות משובחים לבין שוקולדים טעימים, כך שגם המבוגרים וגם הילדים ייהנו מהחבילה.

מקומות עבודה רבים מרכיבים כיום חבילות שי ייחודיות (שירות שכל ארגון יכול להזמין). המוצר הבסיסי ממנו מתחילים להרכיב את החבילות לחג הוא כאמור יינות ו/או ליקרים. יין הוא מוצר מתבקש להעניק בתוך חבילות שי לראש השנה, חג אשר חלק מהמנהגים שלו כוללים שתיית יין בארוחת החג. ניתן לבחור בסוגים רבים של יינות לחבילות השי לחג, החל מבקבוקים יוקרתיים ויקרים ועד לטרנד החדש של יין בקופסה – B – BOX, אשר תופס תאוצה ונהיה פופולארי גם כמתנה לחג עקב כמות היין הגדולה והמחיר הנמוך יחסית. בנוסף ליין ניתן להוסיף ליקר טוב ומסקרן וכמובן צנצנת דבש מסורתית. בחבילות רבות משלבים גם בונבוניירות ושוקולדים מסוגים שונים, מה שמבטיח שכולם ייהנו מהחבילה, כולל ילדים בכל הגילאים ומבוגרים שלא ממש אוהבים יין.

ניתן למצוא חבילות שי יצירתיות רבות נוספות המכילות ממרחים, מתנות קטנות ועוד אינספור פריטים מהנים ומרגשים. לכן, אפשרות זו פופולארית כל כך בקרב מעסיקים בישראל.

 

תלושים לחג

האפשרות השנייה למתנות לעובדים לחג היא כאמור תלושי קנייה. כאן מדובר באפשרות מעט פחות אישית, רגשית או יצירתית, אך גם לה יתרונות משלה.

במידה ומדובר בתלושים בהם ניתן להשתמש במבחר גדול של חנויות מתחומים שונים, סביר להניח שכל עובד יימצא מה לקנות עם התלושים, וכך הוא "כאילו" קיבל כסף מזומן כמתנה לחג. במקרה של תלושים בעלי תוקף במספר מצומצם של חנויות ממגוון קטן של תחומים, קיים סיכוי גבוה יותר שלפחות חלק מהעובדים לא ממש ימצאו מה לרכוש באמצעותם, וירכשו משהו "בכוח", רק כדי להרגיש שהם השתמשו במתנה שקיבלו לחג. מצב כזה לבטח רצוי פחות מאשר חבילות שי מפנקות או תלושים בעלי מגוון בחירה.

מעבר לכך, תלושים בעלי תוקף ארוך טווח וכאלו הניתנים להעברה לילדים או לחברים יכולים להוות מתנה מצוינת לעובדים לקראת החג, למרות שמדובר במתנה בעלת אופי מעט "יבש" יותר, כזו אשר אינה מתאפיינת בהיבט אישי או יצירתי כמו חבילות שי לחג.

 

לסיכום, הן לחבילות שי והן לתלושים לחג יתרונות משלהם. חבילות שי מושקעות ומפנקות לחג נותנות מקום ליותר יצירתיות והן בעלות גוון אישי יותר, גם כן נקודה חשובה במערכות יחסים בין מעסיקים לעובדים בימינו…