רזרב סמיון 2014

ה"רזרב סמיון 2014" עשוי מענבים הגדלים באזורי הגליל התחתון והגלבוע. אזורים אלו מתאפיין בקרקע חרסיתית בעלת ניקוז טוב יחסית, המביאות את הענבים להבשיל בשלב מוקדם ואחיד. לחות נמוכה, כמו גם רוחות אחידות – כל אלו תורמים לאיזון רציף של החום בכרם ומסייעים במניעת התבססותם של מזיקים שונים ופטריות. כרם זה מטופל על ידי חקלאים מקיבוץ דגניה א'.

 

תהליך הייצור של היין

ענבים אלו, מסוג סמיון, נבצרו באמצע קיץ 2014, והתאפיינו בנתונים מרשימים בכל הנוגע להבשלתם, אם לוקחים בחשבון את מזג האוויר החם של ישראל בחודשים אלו. הענבים שמרו על רמת חמיצות גבוהה יחסית, אך גם על טעם עשיר ורמה גבוהה של סוכר. כבר בטעימות הענבים עצמם היה ברור כי מדובר בבציר מיוחד. הבציר נערך בלילה, ומשם הועברו הענבים ישירות ליקב, לתהליך הסחיטה, השרייה ותסיסה במיכל נירוסטה בעל טמפרטורה נמוכה יחסית. גם במהלך תהליך ההכנה כולו, המשיך טעמו של היין להפתיע אותנו – בעל חמיצות גבוהה יחסית, כמו גם רמת מתיקות גבוהה.

לאחר מכן עבר היין תקופת התיישנות בת חצי שנה, במסגרתה משקעים רכים נוספים המשיכו לתרום ישירות למרקמו של היין ולטעמו העשיר. לאחר התלבטויות רבות בנוגע לשילובים עם זנים אחרים וכד', הוחלט על שילוב של עשרה אחוזים של סוביניון בלאן. בסיום ההתיישנות סונן היין, ובוקבק לבסוף באביב 2015.

 

רשמים מן הטעימות

יין זה ניכן בטעם מרענן ביותר, בעל ניחוח קיצי. הארומה של פירות הקיץ האהובים על כולנו, כמו גם מעט הדרים, מאפיינת אותו. יין זה יבש ובעל נוכחות חזקה ביותר, וניתן לומר כי הוא אינטנסיבי ממש. הוא צפוי להתאים במיוחד בארוחת פירות ים או בארוחות אסייתיות (סושי וכד'). גם במקרה של פסטה עם רוטב עשיר בירקות אביב וקיץ, יין זה ישתלב מצוין.

 

יין סמיון נחשב לזן פופולארי ומוביל באזורי יין רבים בעולם. בתחילה הוא רענן ופריך ממש, אך הוא מתאפיין בפוטנציאל יישון ארוך טווח ביותר. לאחר שנים רבות של יישון הופך הסמיון למורכב ועשיר עוד יותר, ומצליח לשמור על רמת חמיצות גבוהה.

זן זה חדש כאן יחסית ועדיין לא ברור כיצד יתפתח בהמשך הדרך, ומה תהיה רמת הפופולאריות שלו. הוא מגיע בבקבוק עם פקק הברגה במטרה להימנע ממצב של חמצון מוקדם ועל מנת לשמר אותו. התנהגותו של יין זה בשנים הקרובות מסקרנת ונותנת משהו לצפות לו…

 

את הרזרב סמיון מומלץ להגיש בטמפרטורה נמוכה יחסית, של כשמונה עד עשר מעלות צלזיוס.