האם את/ה מעל גיל 18 ?

עליך לאשר שהינך מעל גיל 18 כדי להיכנס לאתר.

הכניסה מותרת רק מעל גיל 18

אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתייה מופרזת

יין יהלום

יין אדום יבש

יין המשלב בין זני קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וסירה, לכדי יצירה מאוזנת והרמונית. לתנאי גידול הענבים בכרמים שברמת הגולן ומרום הגליל, חשיבות בצבירת חומרי ארומה ומרכיבי טעם וצבע. ייננות מוקפדת והתבגרות ארוכה בחביות משובחות חברו ליצירת היהלום שבכתר סדרת אבני החושן.

זן הענבים

קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטי ורדו.

אזור גידול

גליל, גולן ושפלת יהודה.

פוטנציאל יישון

7-9 שנים

טמפ׳ הגשה

16-20 מעלות

תהליך ייצור היין

בתהליך ייצור היין, כל זן נבצר בנפרד מאמצע ספטמבר ועד לתחילת אוקטובר. לאחר מיון ידני והפרדת השזרות, הענבים עוברים השרייה קרה למשך מספר ימים. תסיסת כל זן נעשית גם היא בנפרד ובכמויות קטנות, על מנת לאתר את תמהיל היין האופטימלי. התסיסה האלכוהולית מתרחשת לאורך כשבוע עד עשרה ימים בטמפרטורות נמוכות יחסית, על מנת לשמר את מרכיבי ארומת הפרי. בסיום התסיסה ולפני הסחיטה היין שורה על קליפותיו למשך שבועיים-שלושה. לאחר שיקוע קצר ותסיסה מלולקטית עובר כל יין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך כ-20 חודשים.
בסיום תקופה זו נבנה הממסך (הבלנד) הסופי בין הזנים והחביות השונות. היין עובר לבקבוק לאחר שיקוע טבעי ותהליכי סינון והצללה מינימליים, וממשיך להתבגר עוד כשנה ומעלה במרתפי היקב.

רשמי טעימה

אזורי הגידול מאופיינים בתקופת הבשלה איטית ואחידה. הבשלה זו מאפשרת צבירת חומרי ארומה, ומרכיבי טעם וצבע, ללא עליה משמעותית בריכוז הסוכר. כתוצאה מכך ניכר כי היין מאוזן, מורכב ובעל בשלות מאופקת. יהלום מורכב מזנים לא שגרתיים ממיטב הכרמים. יחד הם יוצרים יין בעל גוון אדום רובי-שחור מבריק, ארומות בולטות של דובדבן שחור, קסיס, פלפל לבן וקפה, ניואנסים של אדמה, עשבי תיבול ובשר מעושן. בטעימה מתגלה יין בעל מבנה מלא, עשיר, רענן, מאוזן ואלגנטי, בעל סיומת ארוכה המעידה על מאפייני עולם ישן מובהקים.