חתונה קטנה – הוצאה קטנה?

זוגות רבים בוחרים לערוך כיום חתונה קטנה עם מספר מוזמנים מצומצם, משיקולים שונים. אחד השיקולים העומדים לנגד עיניהם של רבים מהמתחתנים כיום הוא עלות האירוע. חתונה יכולה להיות סיפור לא זול כלל, וזוגות רבים בוחרים בחתונה קטנה על מנת להוריד משמעותית את גובה ההוצאה. אך האם זה באמת עובד ככה? האם חתונה קטנה אכן זולה משמעותית מחתונה ממוצעת או גדולה ומה ניתן לעשות במסגרת תכנון חתונה קטנה על מנת שבאמת תהיה זולה יותר באופן משמעותי?

 

מקום לחתונה קטנה וכמות האטרקציות והשירותים השונים – פרמטרים לעלות האירוע

על מנת להבין האם החתונה הקטנה שאנחנו שוקלים לערוך אכן תהיה זולה יותר מאירוע חתונה ממוצע, יש לבחון את הפרמטרים העיקריים המשחקים תפקיד משמעותי בחשבון ההוצאות של האירוע, ולנסות ולהבין עד כמה הם צפויים להיות זולים יותר, אם בכלל, במקרה של החתונה הקטנה שנערוך.
אחד הפרמטרים העיקריים בהקשר זה הוא המקום בו אנו עורכים את האירוע. כיום, ברבות מן החתונות משלמים בני הזוג למקום המארח את החתונה מחיר פר מנה (כלומר – על פי כמות המוזמנים), הכולל בתוכו רבים מהשירותים הכלולים באירוע דוגמת הקייטרינג, בר האלכוהול וכו'. במידה וזה אכן המצב, ההוצאה על חתונה קטנה המכילה מספר נמוך יחסית של מוזמנים אמורה לרדת משמעותית. עם זאת, ברבים מן המקרים כאשר מדובר במקום המתמחה באירוח אירועים קטנים ומסוגננים (דוגמת חתונה ביקב וכד'), המקום עצמו נוטה להיות יקר יותר מגן אירועים ממוצע, שכן הוא מציע אירועים מסוגננים ויוקרתיים יותר. לכן, יש להשוות מחירים ולברר מה בדיוק סוג האירוע שמציע אותו מקום לאירועים קטנים, והאם קיימת אופציה לערוך בו אירוע קטן שגם יהיה יחסית צנוע ולכן זול יותר.
בנוסף, הפרמטר השני המשפיע בצורה ניכרת על עלות החתונה הוא כמות האטרקציות והשירותים השונים שאנו מזמינים לאירוע שלנו. במידה והזמנו סוללת צלמים, אטרקציות שונות דוגמת בר פירות, אומן בלונים, צייר קריקטורות, מגוון רחב במיוחד של מנות וקינוחים וכו' – מן הסתם חשבון החתונה יתנפח, גם אם האירוע מיועד להיות אירוע קטן עם מספר מוזמנים נמוך.

 

חתונה קטנה, מאופקת ומסוגננת – חתונה אלגנטית בהוצאה נמוכה

במקרה בו החלטנו על חתונה קטנה ואנו גם מעוניינים שעלותה תהיה נמוכה יחסית, עלינו להתחשב בכך כאשר אנו מתכננים את האירוע. כאמור, אחד הדברים הראשונים שכדאי לברר הוא האם ניתן לשכור מקום לאירועים קטנים אשר מציע גם סגנון ועיצוב אלגנטי העונה לטעמכם וגם אפשרות לאירוע בעלות יחסית נמוכה למנה. אפשרויות כאלו קיימות במקומות קטנים שונים, אשר פונים בדיוק לקהל הזוגות המעוניינים לערוך אירוע במחיר סביר, אך לא לוותר על האלגנטיות של חתונה מסוגננת ואסתטית. בנוסף, חשוב כמובן גם לתכנן את החתונה בצורה מאופקת, ולא להזמין אינספור אטרקציות שונות אשר כל אחת מהן מנפחת עוד יותר את החשבון הסופי של האירוע, ולא בדיוק ברור עד כמה היא תורמת לחתונה עצמה. גם אם בחתונה שלכם אין את כל האטרקציות והגימיקים הנפוצים כיום בעולם האירועים החגיגיים, אין זה אומר כי החתונה שלכם תהיה משעממת או לא מהנה. אם תשקיעו בדברים הנכונים כמו מקום יפה ופסטורלי לאירוח אירועים קטנים ומסוגננים, קייטרינג איכותי ומאופק מבחינת מספר המנות השונות (כאשר האוכל באמת איכותי, מספיקות כמה אפשרויות בודדות לבחור מהן, מפני שהכל טעים…) וכו' – החתונה הקטנה שלכם תהיה מושלמת, מהנה ובלתי נשכחת, עם או בלי שלל האטרקציות והגימיקים השונים.

 

המקום עושה את רוב העבודה – מקומות איכותיים לאירועים קטנים

על מנת להתמקד ולהצליח באמת להפיק חתונה קטנה בהוצאה קטנה (וכך אפילו לצאת מהאירוע מורווחים…), הדבר החשוב ביותר הוא למצוא את המקום המתאים. כאמור, מקומות שונים המתמחים באירועים קטנים מתאפיינים בתכונות שונות אשר אוטומאטית מעניקות לאירוע גוון אלגנטי ונעים, ובכך הופכות את מלאכת הפקת החתונה הקטנה והזולה יחסית לפשוטה וקלה ביותר.
מקום לאירועים קטנים בשרון או באזורים פסטוראליים אחרים הוא דוגמה מצוינת – ניתן למצוא מקומות לאירועים קטנים המציעים סביבה מרשימה ואלגנטית אשר עושה את מרבית העבודה עוד לפני שבכלל התחלנו לדבר על שכירת שירותים ובעלי מקצוע שונים. חתונה ביקב פסטוראלי או בפרדס הדרים אשר הוסב לאירוח אירועים קטנים ופסטוראליים – אלו ועוד הן דוגמאות למקומות לאירועים קטנים אשר מאפשרים לכם להפיק חתונה זולה יחסית, אך מסוגננת, אסתטית, נעימה ובלתי נשכחת.