למה אנשים כל כך אוהבים לבקר ביקב בנימינה?

בטח גם לכם קרה לא מעט, שישבתם מול אנשים שלגמו את היין שלהם בתשוקה, טלטלו אותו בכוס בידענות, טעמו אותו שוב והפעם בציקצוק לשון, עצמו עיניים ואמרו לכם "הטעם של הלואיזה השתלט פה על הניחוח האגוזי, מרגישים?". ואתם משפילים את העיניים לתוך כוס היין שלכם, ומנסים להרשים עם משהו שאתם זוכרים במעורפל שראיתם או שמעתם פעם באיזו סדרה: "כן, מרגישים את התסיסה של הלתת". ורק אחרי דקה של שתיקה משועשעת אתם מבינים ששוב עשיתם פאדיחה. לתת זה בבירה, לא ביין.

כל אחד יכול להפוך למבין ביין

פעם, רק אנשים מסוג מסוים היו מבינים ביינות, ואף אחד לא העז לערער על הסמכות שלהם. לרוב אלה היו אנשים שעסקו באוכל או בביקורת אוכל באופן מקצועי (לפחות מטעם עצמם), ועל הדרך גם הבינו ביין. אדם "רגיל", שעבד במקצוע שאינו קשור בשום תחום לקולינריה, לא היה מעז לחשוב שהוא יכול להיות "מבין גדול ביין". התוצאה היתה קומץ קטן של אנשים שמבינים ושאר העולם, שסתם נהנה מאד מלגימה של כוס יין. בשנים האחרונות משהו השתנה בעולם. הרשתות החברתיות מקשרות בין נשיא ארצות הברית ובין קבצן מאבן גבירול בתל אביב, בין סלבס בינלאומיים והמעריצים שלהם. הזמינות והנגישות של שועי עולם ושל כוכבי קולנוע הפכה להיות מיידית ואפשרית לכל אחד עם מכשיר סלולר. בהתאם, הרבה מקצועות שפעם נחשבו אציליים ומיוחסים הפכו להיות פתוחים לכל אחד עם אמביציה. ההבנה ביין, פעם מיומנות של אצילים ועשירים בלבד – יצאה ממחוזות האחוזה הכפרית ועברה לידיים של כל אחד שמוצא בעצמו את הרצון ללמוד.

 

יקב בנימינה, יקב בשרון מוקף פרדסים

הלמידה הכי מוצלחת ללימוד על יין הוא כמובן ביקב, המקום בו היין גדל ומופק. יקב בשרון מפורסם מאד, עם היסטוריה שהולכת אחורה עד לשנות העשרים של המאה הקודמת – זהו יקב כשר שמפיק יינות משובחים במיוחד, ומציע למסיירים בו פעילות ענפה ומלאת ערך מעניין של תצפית על הכרמים והיקב ולמידה איך הוא מופק, איך הוא נמזג, מה הטעמים שמשפיעים עליו ועוד ועוד. אנשים שמגיעים ליקב בנימינה בימי הסיור, נהנים לא רק מלמידה והבנה של מהות היין, אלא גם מטעימות של יינות וליקרים, וכמובן: סיור במפעל, עם ההיסטוריה העתיקה שלו שמשתלבת עם ההיסטוריה של המדינה. בשנת 1922 רוטשילד קבע את מקומו בבנימינה בניסיונות להפיק יין מקומי איכותי. כשזה לא הצליח לו, החליט לנצל את שדות היסמין הריחניים באיזור כדי להפיק תמצית לבשמים, יוזמה שדווקא כן הצליחה והמפעל שגשג. שנים אחר כך, כל תעשיית הבשמים עברה לייצור של תמציות סינטטיות, מה שאילץ את סגירת המפעל, שעמד ריק במשך כמה שנים ושימש, בין היתר, כמקום מסתור לחברי מחתרת ההגנה. בשנות החמישים הגיע יוסף זלצר, יין מנוסה מהונגריה, ופתח את המפעל שוב – הפעם בהצלחה שנמשכת עד היום.

 

ביקור ביקב כחלק מטיול של כיף באיזור השרון

חובבי טיולים בארץ מאד אוהבים לטייל באיזור השרון ועל הדרך לשלב פעילויות מהנות כמו סיור ביקב. מבחינת יקבים בשרון, יקב בנימינה פופולרי מאד גם בשל הפעילויות המהנות שהוא מעניק למסיירים בו, וגם בשל המיקום המאד מעניין שלו. אנשים שמגיעים לאיזור מסיירים קודם כל בבנימינה עצמה, עיירה עתיקה מהממת וכפרית באווירה שלה, ואחרי הסיור ביקב בנימינה הם קופצים לחנות יינות של היקב, מצטיידים בבקבוק יין טוב והולכים ללגום אותו בחוץ, מול הפרדסים והכרמים השופעים.

 

להזמנות ופרטים נוספים התקשרו אלינו.