אירועים קטנים בשעות היום – ליהנות מכל העולמות

מרבית האירועים החגיגיים אליהם אנו מוזמנים נערכים בשעות הערב ונמשכים לרוב לתוך השעות הקטנות של הלילה. מרבית החתונות, למשל, אינן מסתיימות לפני השעה אחת בלילה, ולפעמים גם עד מאוחר יותר. מרבית האירועים מתחילים בשעות הערב מסיבות ברורות – כולנו עובדים ועסוקים במשך היום, ומי שרוצה שכל האורחים שהזמין יוכלו להגיע לאירוע שלו, צריך להתחיל אותו לא לפני שבע בערב.
למרות זאת, אנשים רבים מעדיפים לערוך את האירוע החגיגי שלהם דווקא בשעות היום, על פי רוב בימים ומועדים בהם מרבית האנשים נמצאים בחופש דוגמת יום שישי או שבת, חול המועד או חגים מסוימים. על פי הסטטיסטיקה, מרבית האירועים הנערכים בשעות היום, דוגמת חתונות קטנות בשישי בצהריים, הם אירועים קטנים יחסית, עם מספר מוזמנים מצומצם.

מהם היתרונות של אירוע הנערך בשעות היום אשר מושכים אנשים רבים לבחור באפשרות הזו, במה שונים אירועים אלו מאירועים "רגילים" הנערכים בשעות הערב ומה לקחת בחשבון בבואנו לתכנן אירוע יום?

 

ליהנות מהנוף ולחזור הביתה בשעה סבירה – חתונה קטנה בשישי בצהרים

ישנם כאמור מספר מאפיינים אשר הופכים את אירועי היום לפופולאריים יותר ויותר. ניתן לראות זאת על פי כמות החתונות הנערכות כיום בימי שישי ונמשכות עד אחר הצהריים, כשעה לפני כניסת השבת.
אחד היתרונות העיקריים של חתונה בשישי בצהריים לעומת חתונה בערב/לילה באמצע שבוע, הוא כי בשעות הצהריים/אחר הצהריים מרבית האורחים יהיו יותר ערניים ופחות עייפים, ויוכלו ליהנות מהאירוע עד סיומו בלי לחץ לחזור הביתה וללכת לישון בשעה סבירה. בחתונת שישי מרבית האורחים מגיעים בנינוחות לאחר בוקר שישי של סידורים וכו', ולא לאחר יום עבודה מלא אליו קמו מוקדם בבוקר, כמו במקרה של אירועי אמצע שבוע.
יתרון חשוב נוסף אשר מאפיין חתונה בשישי בצהריים לעומת חתונת אמצע שבוע, הוא כי במידה ואנו עורכים את החתונה במקום פתוח עם גינה ונוף (דוגמת חתונה ביקב או בגן אירועים הממוקם מחוץ לעיר), ניתן ליהנות במהלך האירוע מהנוף ומהשמש, במקום החושך השורר בשעות בהן נערכות חתונות אמצע שבוע.
גם מבחינת חזרתם הביתה של האורחים נראה כי במקרה של אירוע יום יש פחות סיבה לדאגה – כולם נוהגים הביתה כאשר עדיין יש אור יום בחוץ, ולא לאחר יום ארוך שהתחיל מוקדם בבוקר ומסתיים עכשיו באמצע הלילה, כמו שקורה באמצע השבוע.

אילו התאמות נרצה לבצע במקרה של חתונה קטנה בשעות היום?

כאמור ישנם הבדלים מהותיים מסוימים בין אירוע יום לאירוע ערב. לכן, ישנן התאמות מסוימות שיש לבצע, כאשר על פי רוב מקום לאירועים קטנים אשר מארח גם אירועי יום רבים כבר מוכן לאפשרות זו ויידע לכוון אתכם בנוגע להתאמות וההכנות שיש לבצע.

הבדל אפשרי אחד הוא בעיצוב המקום – כאשר האירוע נערך באור יום מלא נרצה לעצב את המקום בסגנון מעט שונה מאשר מקום סגור ומואר באופן מלאכותי עבור אירועי לילה. בנושא זה המעצבים של המקום או מי שבחרתם לעצב ולהפיק עבורכם את האירוע יידעו כיצד נכון לעצב את האירוע, כיצד להשתמש באור השמש הטבעי ולגרום לאורחים לצאת וליהנות מהנוף ומהגינה הפתוחה בה ייערך מרבית האירוע. בהקשר זה, חתונה ביקב או במקום פתוח ופסטוראלי אשר מכיל פיסת טבע קטנה או לפחות נשקף ממנו נוף טבעי יהיו מקומות מתבקשים יותר לאירוח אירוע יום. אם כבר עורכים את האירוע בשעות היום – למה לא ליהנות מהטבע והנוף שבסביבה?…
הבדל נוסף בין אירוע יום לאירוע ערב הוא במוסיקה – בחתונה אשר מתחילה בשישי לקראת הצהריים ומסתיימת אחר הצהריים ייתכן כי נרצה מוסיקה שונה מזו שמאפיינת את מרבית חתונות אמצע השבוע. זוגות רבים בוחרים במוסיקה קלילה ונעימה יותר בחתונות שישי, ועל פי רוב הן אינן מסתיימות במסיבת ריקודים עם מוזיקה אלקטרונית קצבית ורועשת (אשר מתאימה יותר לשעות הקטנות של הלילה), כמו שמסתיימות מרבית חתונות אמצע השבוע. על ההתאמה הזו ממונה כמובן התקליטן שאתם שוכרים, אך כדאי לוודא עימו מראש מה הוא מתכנן ולראות אם זה תואם את הציפיות שלכם.
התאמה חשובה נוספת נוגעת לעיצוב המראה של הכלה והחתן. כאן אנשי המקצוע הרלבנטיים הם מאפר/ת הכלות אשר יידעו כיצד נכון יותר לאפר חתונה עבור אירוע הנערך באור יום טבעי, כאשר במרבית אירועי היום גם החליפות והשמלות של החתן והכלה, המשפחות והאורחים מעט שונות. חתונה קטנה בשעות היום היא לרוב קלילה יותר ופחות רשמית, וזה בא לכדי ביטוי גם בלבוש של בעלי השמחה והאורחים.

אירוע אשר נערך בשעות היום פותח גם אפשרות של "אפטר פארטי" – מסיבת המשך אשר תיערך כבר בשעות הערב, לאחר שהאירוע העיקרי הסתיים ולפחות חלק מהאורחים הלכו הביתה. על פי רוב, בוחרים בני זוג לערוך אפטר פארטי עם החברים הקרובים, ובעיקר החבר'ה הצעירים. כך, הם באמת זוכים בטוב מכל העולמות – אירוע יום עם אור שמש ונוף של טבע אליו מגיעים כולם רעננים ומלאי מרץ, ולאחר מכן גם מסיבה אשר עשויה להימשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה…