יינות וטעמים – איך טועמים יין? המדריך המלא לשתיית יין

רוצים להרשים בידע היין הגדול שלכם וגם לגלות איזה יין אתם באמת הכי אוהבים?

ישנם הרבה סוגים של יינות וטעמים, לכן ההבדלה ביניהם יכולה להיות מעט קשה. על-ידי טעימות יין ניתן לקבל את המידע הטוב ביותר על תהליך הכנתו וכמובן על הטעם שלו, וכך להחליט אם הוא לטעמנו ולחזק את ההבנה שלנו ביינות, וכמובן לגלות איזה יין הוא האהוב עלינו ביותר.

טעימות יין מתבססות על החושים – חוש הראייה, חוש הריח וחוש הטעם, לכן כדאי מאוד לסמוך עליהם, כי כולם חשובים באותה מידה.

תוכלו לעקוב אחרי עקרונות טעימת היין הבאים, וכך להפוך למאסטרים בטעימת יינות.

הכנות לקראת הטעימה: כדאי לבחור במקום ניטראלי עם הרבה אור, כדי שנוכל לראות ולהרגיש את היין בלי הסחות דעת מסביב. מבחינת הטעמים, כדאי לנטרל טעמים בפה ולא לאכול מאכלים רבי טעם לפני הטעימה.
בחירת הכוס האידיאלית: כדאי לבחור כוס בעלת דפנות משופעות, רגל כוס המאפשרת אחיזה נוחה ושמירה על טמפרטורות נכונות של היין.

אז איך טועמים יין? נשתמש בחושים:

  1. חוש הראייה

    העיניים שלנו משחקות תפקיד חשוב בטעימת היין, כי בעזרתן נוכל לדעת מהו גיל היין ולמצוא פגמים בתהליך הייצור שלו.
    קודם כל, נבדוק את צלילות היין. אם צבעו מעורפל או מעונן, או שיש בו משקעים, יכול להיות שהיין פגום או מקולקל.
    כדי לבדוק את צבע היין, נטה את הכוס ב-45 מעלות ונחזיק אותה לכיוון האור או משטח לבן אחר, כך נוכל לראות בבירור את ההבדל של הצבע במרכז לבין שולי היין. צבע היין מעיד על גילו ומידת חשיפתו לחמצן.
    לדוגמה – יין לבן שקוף בדרך כלל הוא יין צעיר, בעוד שצבע הנוטה לזהב מסמל יין ישן יותר. ביין אדום, ככל שהגוון יותר סגול היין צעיר יותר, וכשהצבע מתקרב לבורדו היין ישן יותר, אך עם זאת ישנם זנים שהצבע שלהם סגול עמוק לאורך זמן.

  2. חוש הריח

    החוש המפותח ביותר, לכן בעזרתו נוכל לאמוד את טיב היין. כדי להריח את היין יש לנער את הכוס בתנועה סיבובית על מנת לנדף את ריח היין והארומה שלו, מקרבים את הכוס אל האף ולהריח בנשימה ארוכה. הריחות הללו יכולים להיות תוצר של חומרי הגלם, כמו הענבים, או מתהליך התסיסה של היין, או מהבוקה, שמבטא את תהליכי ההתיישנות.
    עוצמת הריחות תוכיח לנו שהיין איכותי יותר בעוד שריח לא טוב יכול להיות תוצר של פקק שעם רקוב או תהליך לא נכון שעבר היין. אם הריח מתפתח בזמן שהייתו בכוס, אפשר להסיק מכך שהיין בוגר ואיכותי.

 

  1. חוש הטעם

    חוש הטעם הוא בעל החשיבות הגדולה ביותר ואיתו נסיים את הטעימה. כדי לחוש את כל הטעמים היין צריך להתפזר לכל נקודות הטעם בפה. לוגמים כמות קטנה של יין לחלל הפה ונותנים ליין להתערבב מספר שניות בחלל הפה ועל לשון בעזרת תנועות קלות של הלשון, תוך כדי שאיפת אוויר קלה ולבסוף בולעים את היין. בדרך זו אפשר ממש לתת ליין לספר לנו על העוצמה והנוכחות שלו.

הטעמים שאליהם כדאי לשים לב הם המתיקות ביינות יבשים וחצי יבשים, חמיצות המאזנת את המתיקות, טאנינים המעידים על בוסריות הפרי – תחושת טאניניות חזקה תגרום להתכווצות הפה, רמת האלכוהול, הארומה של טעמי הפרי, הבוקה שנוצר מתהליך ייצור היין, סמיכות היין המעידה על גוף היין וטעם הלוואי שנותר לאחר הבליעה – ככל שטעם הלוואי נשאר זמן רב, סימן שהיין הוא איכותי.

 

התוצאה הסופית של הטעימה היא החיבור בין כל החושים – ראייה, טעם וריח.
לאחר ביצוע כל שלבי טעימת היין, נוכל להגיע למסקנה ברורה – האם היין איכותי, בוגר וכמובן האם הוא לטעמנו. כך אנחנו לומדים להכיר את היין ולהבין את התהליך אותו עבר, החל מחומרי הגלם ועד התוצר הסופי, כולל תהליך הייצור אותו עבר בדרך. חווית טעימת היין תיצור לנו זיכרון לטעימות הבאות, וכך ככל שנטעם יותר יינות, הידע שלנו יהיה רחב ומדויק יותר.

 

להזמנת מקום באולמות היקב ולפרטים נוספים אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530