חתונה ביקב – המיקום המתבקש לאירוע בוטיק

אירועים קטנים ומיוחדים, תופעה נפוצה מאוד בעולם האירועים החגיגיים בישראל בשנת 2017, מדברים לקהל רחב של אנשים. זוגות רבים בוחרים לערוך אירוע קטן, מצומצם ויוקרתי עבור חגיגת החתונה שלהם, חברות וארגונים רבים בוחרים לערוך אירועי בוטיק אקסקלוסיביים למטרות עסקיות וארגוניות שונות ואפילו באירועי בר/ת מצווה ניתן למצוא כיום לא מעט אירועים אשר "בוטיק" היא ההגדרה המתבקשת עבורם.

בעוד לאירועי בוטיק מאפיינים ברורים ומובהקים, נשאלת השאלה המתבקשת והראשונה כמעט עליה יש לענות כאשר מחליטים לערוך אירוע מסוג זה – מהו המיקום הרצוי והאידיאלי עבור אותו אירוע? כפי שנסביר מיד, על פי המאפיינים הנפוצים והמבוקשים של אירועי בוטיק, אחד המקומות הפוטנציאליים הראשונים שקופצים לראש הוא יקב יינות, במיוחד כאשר מדובר כמובן ביקב אשר עבר הסבה חלקית לגן אירועים אקסקלוסיבי, על מנת שיתאים לאירוח אירועים חגיגיים.

 

אירוע מצומצם, יוקרתי ומסוגנן

המאפיינים העיקריים אשר הופכים אירוע חגיגי לראוי לתואר "אירוע בוטיק" הם למשל היקף רשימת המוזמנים – באירועים מסוג זה רשימת המוזמנים לרוב מצומצמת, וקטנה בהרבה בהשוואה לאירוע החגיגי הממוצע אליו מוזמנים לרוב מאות אורחים שונים. מאפיין חשוב נוסף הוא האקסקלוסיביות של האירוע – אירועי בוטיק ידועים כאירועים יוקרתיים ונחשבים, כאלו אשר מתאפיינים בתכנון ועיצוב יוקרתיים, מזון גורמה, אלכוהול משובח ויקר, סידור ועיצוב הנערכים על ידי מעצבים מקצועיים ומנוסים וכו'. קל לראות את ההבדל הסגנוני וברמת העיצוב בין אירוע "רגיל" וממוצע לבין אירוע בוטיק יוקרתי.

אירועים אלו הם בדרך כלל גם "מסוגננים" – כלומר, אירועים בהם ניכר כי הושקעו מאמצים ומשאבים רבים יחסית על מנת להעניק לאירוע גוון עיצובי מסוים, נגיעה אומנותית בכל הנוגע לעיצוב האירוע, לקונספט המאפיין אותו, לסידור אזורי הישיבה, הבר, החופה ורחבת הריקודים בגן האירועים עצמו ועוד.

כאשר אלו הם המאפיינים המוכרים והמתבקשים עבור אירועים המתבקשים להיחשב כאירועי בוטיק, ניתן לזהות את האטרקטיביות העצומה של שימוש ביקב יינות מסוגנן לאירוח האירוע…

 

הקונספט היוקרתי והמסוגנן כבר קיים – חתונה ביקב

נניח ואנו מעוניינים לערוך את אירוע החתונה שלנו כאירוע בוטיק, ומתחילים לחפש אחר מקום מתאים לאירוח האירוע. מבחינות רבות, במקרה של יקב אשר עבר הסבה מלאה או חלקית לשמש גם כאולם אירועים, חלק משמעותי מהעבודה כבר נעשה עבורנו. במקרה מסוג זה כבר יהיה קל, מהיר ופשוט הרבה יותר לעצב אירוע מסוגנן ויוקרתי, וליצור "חתונת בוטיק".

יקבי בנימינה משמשים כדוגמה המושלמת בהקשר זה – יקב אשר משמש לאירוח אירועים חגיגיים בו ניתן לערוך חלק מן האירוע באוויר הפתוח וחלק במקום סגור (חשוב הן עבור החורף הגשום והן עבור הקיץ הלוהט…), כאשר באזורים מסוימים ניתן להשקיף על הכרמים הפסטוראליים בהם גדלים הענבים אשר הופכים בשלב מאוחר יותר ליין ואף לערוך בקרבתם קבלת פנים או טקס חופה ציוריים ממש. בנוסף, אולמות האבן ההיסטוריים אשר מעניקים תחושה מסקרנת ומרתקת של המקום בו קורה ה"קסם" של ייצור היין מצד אחד, והרגשה פשוטה וצנועה אפילו מצד שני, משמשים כמקום אירוח מושלם גם כן לאירוח שלבים מסוימים באירוע, החל מקבלת הפנים ועד לשלב הארוחה.

למעשה, יקבי בנימינה משמשים דוגמה חיה למקום אשר נראה כאילו מעצב אומן עיצב אותו במיוחד על מנת שיהיה מושלם לאירוח אירועים מסוגננים וציוריים – גם אם היינו מתחילים מאפס במקום ריק לחלוטין, קשה לחשוב על עיצוב מסוגנן ו"שיקי" יותר מאשר שילוב של יקב פעיל עם כרם פסטורלי וגן מטופח ונעים המותאם לאירוח עשרות או מאות אורחים.

 

שילוב עולם היין באירוע

נקודה מעניינת נוספת אשר הופכת את היקב למקום המושלם והמתבקש לאירוח אירוע בוטיק מכל סוג היא האפשרות לשלב באופן אינטגראלי וממשי את עולם היינות והאלכוהול היוקרתי והמשובח, באירוע החגיגי. בכל אירוע מוגשים משקאות אלכוהוליים כיום, ויין איכותי הוא אולי המשקה היוקרתי ביותר, זה שנחשב למשקה חובה בכל אירוע חגיגי, בטח ובטח כאשר מעוניינים ליצור אירוע יוקרתי.

כאשר עורכים את האירוע ביקב ניתן לשלב את עולם היין באופנים שונים ומעניינים באירוע הבוטיק שלנו – דרך אחת היא כמובן להגיש לאורחים יינות מסוימים המיוצרים באותו יקב. מרבית היקבים מייצרים סוגים שונים של יינות, כך שתוכלו למצוא ביניהם יינות המתאימים יותר לקבלת האורחים וכאלו המתאימים יותר לארוחה, יינות המתאימים יותר לאירועים בהם התפריט בשרי, חלבי או טבעוני. חשוב במקרה זה למצוא דרך אלגנטית להביא לידיעת האורחים את העובדה כי הם נהנים מיינות מקומיים, במלוא מובן המילה – יינות אשר יוצרו ממש במקום בו הם נמצאים כרגע. זאת ניתן לעשות במספר דרכים, למשל על ידי הצבת פתקיות ושלטים קטנים באזור הבר או על השולחנות, לדאוג כי המלצרים דואגים ליידע את האורחים להם הם מגישים יין וכו'.

ניתן לשלב את ה"מורשת" של המקום ושל הכנת היין באירוע הבוטיק בדרכים יצירתיות נוספות. רעיונות ניתן לשאוב למשל ממרכז המבקרים המקומי, או מניסיונם המקצועי של אנשי היקב, אשר ערכו בו כבר לא מעט אירועי בוטיק…

 

להתרשמות מאולמות היקב נא לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530