יינות ובריאות – שילוב מנצח

יין הוא משקה בעל מאפיינים חיוביים רבים, אשר הופכים אותו לאחד המשקאות האלכוהוליים הפופולאריים ביותר בהיסטוריה האנושית. הטעם של היינות השונים, הרגשת השכרות הנעימה והמתוקה שהם מעניקים ועוד מאפיינים כאלו ואחרים אשר אהובים על אנשים רבים בעולם כולו – כל אלו הפכו את תרבות היין במדינות רבות למפותחת ועשירה ביותר, וכך גם בישראל. מאפיין נוסף הנקשר ביין, עליו אנחנו למדים יותר ויותר בשנים האחרונות הוא הקשר של שתיית יין לבריאות הגוף (והנפש…). כפי שיותר ויותר מחקרים מראים בשנים האחרונות, קיים קשר חיובי מובהק בין שתיית יין מסוגים מסוימים לבין עלייה בפרמטרים בריאותיים שונים.

על הקשר המפורסם בין יין אדום לבין בריאות הלב

אחד הקשרים ה"מפורסמים" ביותר בין צריכה של יין לבין בריאות הגוף היא זו הקושרת בין יינות אדומים מזנים שונים לבין בריאות הלב ולחץ הדם. בעשורים האחרונים קיבל קשר זה אישוש מדעי כאשר מחקרים שונים הוכיחו כי צריכה של כמות סבירה של יין אדום מדי ערב (ככוס של יין אדום עם ארוחת הערב, למשל) מורידה את לחץ הדם ומשפרת את תפקוד הלב. כמובן ששתייה מופרזת של יינות, כמו כל משקה אלכוהולי, משקה לא אלכוהולי או אפילו מאכל אחר, מזיקה לבריאות. המחקרים הנ"ל מתייחסים לצריכה סבירה ומתונה של יין, גם כאשר מדובר בצריכה יומיומית (כאמור, כוס אחת או שתיים ביום אינה מזיקה ואף מועילה לבריאות…).
בעוד מחקרים שונים מצביעים על סוגים שונים של יינות כתורמים לבריאות, על פי רוב מועלית הטענה בדבר הקשר בין צריכת יין מתונה ויומיומית לבין בריאות הלב ולחץ הדם בעיקר בנוגע ליינות אדומים. ככל שהיין האדום שאנו צורכים משובח יותר, כך סביר לצפות כי השפעתו החיובית על בריאותינו תהיה חזקה ומורגשת יותר.

קשר מורגש וברור בין צריכת יינות לבין הבריאות גם במישור הנפשי – גופני

מלבד לקשר בין היין והשפעתו על הגוף לבין בריאות הלב, לחץ דם נמוך וכו', ניתן להצביע גם על קשרים מסוגים אחרים בין יינות לבין בריאות, קשרים אשר על מנת להכירם אין לנו צורך באף מחקר מדעי מורכב. מימים ימימה נאמר כי "יין ישמח לבב אנוש", ולכל מי שהשתכר קלות אפילו פעם אחת בחייו מוכרת אותה הרגשה נעימה ושמחה שאנו חווים בעת שתיית שיכר. כיום, ממש בעשורים האחרונים, הולך ומתעצם הדגש המושם בעולם, ובמיוחד במדינות המערב הרציונאליות והמדעיות, על הקשר בין בריאות הנפש ובריאות הגוף, ובמיוחד על כך שהרגשה טובה ונינוחה המסייעת להימנע מלחץ נפשי לאורך זמן מסייעת לשמור על בריאות הגוף. לכן, מצביעים כיום הן מדענים, הן ייננים וחובבי יין ואלכוהול והן אנשים רבים מתחום מדעי החברה והקוגניציה על כך ששתייה מתונה של יין טוב משפרת באופן קבוע את ההרגשה הנפשית הכללית, מסייעת להוריד מתח ולחץ נפשי המצטבר בכולנו מדי יום ובכך מסייעת משמעותית לשמירה על הבריאות ולחיים ארוכים, נינוחים ושמחים יותר. מדובר כאן בהשפעה בריאותית מובהקת, שלא צריך להיות מדען גדול על מנת לזהות אותה ולהבין את מקורותיה – כאשר שותים מעט יין טוב עם ארוחת הערב, גם אם לא מרגישים כי ממש משתכרים עדיין מתרחשים תהליכים פסיכולוגיים מעודנים במסגרתם מופחת הלחץ הנפשי שצברנו לאורך היום, בין אם היינו מודעים אליו ובין אם לא. הפחתה שיטתית של לחץ זה תורמת כמובן לבריאותינו.

לסיכום, יין טוב ובריאות הגוף והנפש הם שילוב מנצח אשר הולך יד ביד. יותר ויותר אנשים מכירים בכך בשנים האחרונות, מה שמוסיף ליין מעלה משמעותית נוספת, מלבד לאלו המוכרות והברורות לכולנו.

 

להזמנת מקום באולמות היקב ולפרטים נוספים אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530