יקב מודרני משגשג – הרבה יותר ממפעל לייצור יין

המילה "יקב" מוכרת בימינו כמילה המתארת מקום לייצור יין – בית מלאכה או "מפעל" קטן בו מייצרים מענבים יין, בתהליכים המוכרים השונים. בעוד הגדרה זו אולי נכונה מבחינה טכנית, לפחות באופן חלקי, אך יקבים מודרניים בישראל מדגימים כי יקב מודרני מצליח הוא בפועל הרבה יותר מאשר מקום להכנת יין. יקב מצליח בימינו הוא גם מרכז תרבותי והיסטורי מבחינות מסוימות, מקום ללמידה והכרה של עולם ותרבות היין ואפילו מקום לאירועים קטנים וחגיגיים – גן אירועים מסוגנן וייחודי.

ללמוד על תרבות היין המקומית ועל ההיסטוריה הארץ ישראלית – מרכז המבקרים ביקב

ביקבים גדולים, משגשגים ובעלי היסטוריה עשירה ומפוארת ניתן למצוא כיום מרכזי מבקרים פעילים, אשר מציעים לקהל המבקרים והתיירים הצצה מפורטת ומודרכת אל ההיסטוריה הייחודית של אותו יקב, ושל אותו אזור כולו (כמו גם של תרבות היין המקומית). כך, מהווה היקב מקום בו ניתן ללמוד מעט היסטוריה ארץ ישראלית מרתקת, והאופן בו היא מתקשרת לייצור יין בארץ בה נכתב ודובר על יין כבר לפני יותר מאלפיים וחמש מאות שנים.
מלבד לשיעור ההיסטורי המרתק, בו ניתן ללמוד הן על ההיסטוריה של אותו יקב עצמו והן על זו של תרבות היין הארץ ישראלית בכללותה, מהווה היקב גם מקום להדרכה ולמידה אודות יין באופן כללי, ותרבות היין המקומית והעולמית. אחרי הכל – מדובר באחד המשקאות בעלי ההיסטוריה והתרבות הנלווית המפוארת והמפותחת ביותר. בכל רחבי העולם מייצרים ושותים יין, ליינות מקום של כבוד במיתולוגיה ובמסורות של עמים, מדינות ותרבויות רבות בעולם, וגם כיום יין הוא אחד המשקאות האלכוהוליים הנמכרים והמבוקשים יבותר בעולם כולו.

על כל זאת ועוד ניתן ללמוד בביקור מרתק במרכז המבקרים של יקב טוב, במידה ומדובר כמובן ביקב אשר מחזיק ומפעיל מרכז מסוג זה על בסיס קבוע…

מקום לאירועים קטנים, מסוגננים ומיוחדים – אירוע או חתונה ביקב

בשנים האחרונות ניתן למצוא בישראל גם יקב אשר משמש גם כמקום לאירועים חגיגיים קטנים ובינוניים. למעשה, מדובר בטרנד חם ופופולארי ביותר בעולם האירועים החגיגיים הישראלי בשנים האחרונות – חתונה ביקב, אירועים עסקיים ביקב ועוד שלל מאורעות חגיגיים הנחגגים ביקב אשר עבר בחלקו הסבה לצורך אירוח אירועים חגיגיים, על כל המשתמע מכך.
כאשר חושבים על כך לעומק, יקב הוא מקום מושלם לאירועים חגיגיים, במיוחד אירועים בהם בעלי השמחה מעוניינים באירוע מסוגנן ויוקרתי, או אירוע באווירה אינטימית ומיוחדת. ביקב לאירועים ניתן למצוא שטח פתוח, ירוק ופסטוראלי עם שורות ציוריות של גפנים, המשמשים כמובן לייצור היין המקומי. בנוסף בחלק מהיקבים ניתן למצוא אולמות פנימיים סגורים מרהיבים ומרשימים, דוגמת אולמות אבן בעלי תקרה גבוהה והיסטוריה וותיקה ומפוארת – סט מושלם עבור אירוע חגיגי מסוג זה או אחר. גם תרבות היין האופפת את היקב והיותו של המקום חלק מתרבות זו משחקת תפקיד באירוח אירועים חגיגיים קטנים ומסוגננים, שכן במהלך האירוע ביקב ניתן להרגיש באוויר לא רק את המסוגננות והיוקרתיות המסוימת הנקשרת לעולם היין, אלא גם את המשוחררות והשמחה הקיימת באוויר במקום המייצר יינות משובחים רבים מסוגים שונים.
כמובן שבאירועים אלו מוגשים יינות שונים המיוצרים ממש במקום, מה שהופך את הקשר בין המקום לבין האירוע עצמו והאורחים בו לקשר חזק ומוחשי יותר.

לסיכום, יקב מודרני, פעיל ומשגשג בישראל הוא כבר מזמן הרבה יותר מאשר מקום לגידול גפנים וייצור יין – מדובר במקום מפגש ואירוח המספק הרבה מאוד תוכן ועניין מסוג מסוים, המתאים הן למטיילים ותיירים והן לחוגגים המעוניינים במקום לאירועים קטנים ומיוחדים.

 

להזמנת מקום באולמות היקב ולפרטים נוספים אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530