המדריך לבחירת מקום לחתונה המושלמת

מה יותר חשוב בחתונה מאשר המקום בו היא נערכת? כאשר מתארים את חתונת החלומות, קודם כל מדמיינים את האווירה, היופי, האושר והשמחה – וכל אלה תלויים במקום החתונה, לכן זוהי ההחלטה המשמעותית ביותר שניתן לעשות בעת ההכנות. אז איך תבחרו את המקום המושלם? כתבנו מדריך שיעזור בבחירה הזו.

חתונה קטנה או חתונה גדולה – ההחלטה הראשונה שתצטרכו לקחת היא על גודל החתונה. האם להזמין את כל המשפחה המורחבת? או שמספיקה המשפחה המצומצמת וכמה חברים? ההחלטה הזו היא חשובה ביותר מכיוון שישנם מקומות בהם דורשים מינימום מוזמנים, ואם בוחרים בחתונה קטנה תוכלו להוריד מקומות אלה מהרשימה. כדאי להכין רשימת מוזמנים לפני בחירת המקום, כדי לדעת בדיוק כמה אורחים מגיעים וכך לא להגיע למצב של תוספות ורזרבות במספר המנות.

תקציב – חשוב לדעת מה התקציב שעומד לרשותכם לפני בחירת המקום. את התקציב הכולל יש להרכיב על פי בעלי המקצוע והשירותים אותם אתם מתכוונים להזמין – צלם, שמלה וחליפה, איפור ושיער, אטרקציות שונות וכמובן גם מקום החתונה, הכולל את מחירי המנות. ישנם מקומות שיודעים שהם מעבר לתקציב, ולכן כדאי לוותר עליהם מראש. לאחר שתציצו באתר האינטרנט של המקום ותראו כי הוא לטעמכם, כדאי שתבדקו את טווח המחירים בשיחת המוקדמת, לפני ההגעה למקום.

מועד החתונה – אחרי שהגעתם להחלטה לגבי גודל החתונה והתקציב, תצטרכו להחליט גם לגבי מועד החתונה, מה שישליך על אופייה. השאלה הראשונה היא באיזו עונה תרצו להתחתן – חתונת קיץ או חתונת חורף. בקיץ אפשר להתחתן בחוץ, וכך להפוך את אופי החתונה לקליל יותר, אם כי יש לקחת בחשבון את חודשי הקיץ החמים (יולי ואוגוסט בעיקר), שהלחות והחום יכולים להיות מכשול גדול בהעדפתכם. בחורף אפשר להתחתן באולם, או בגן המציע קירוי. אחד ההבדלים העיקריים בין הקיץ לחורף הוא במחירים, המחירים בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) הם זולים יותר, לעומת המחירים בחודשי הקיץ (אפריל-אוקטובר).
גם בחירת יום החתונה היא בחירה חשובה – ימי חמישי הם הפופולריים ביותר ולכן גם יקרים יותר, בעוד ששאר ימי השבוע יכולים לפעמים לגרום לכך שהחתונה תהיה קצרה יותר מכיוון שהאורחים ילכו מוקדם כי יש יום עבודה ביום שאחרי. גם שישי זו אופציה מצויינת, במיוחד לאלה המחפשים חתונה קלילה יותר עם אווירה מיוחדת בצהרי היום.
השאלות הן רבות, אבל הכרחיות בקביעת אופי החתונה, ועל-פי קריטריונים אלה יהיה לנו מושג לגבי אופי המקום.

מיקום – המיקום חשוב מאוד גם להתארגנות החתן והכלה, כדי לא לעשות נסיעות מיותרות שיבזבזו זמן ביום החתונה, וגם כדי להתחשב באורחים שמגיעים. אם לדוגמה יש לנו אורחים גם מהצפון וגם מהמרכז, כדאי לחשוב על חתונה קטנה באזור השרון, מקום טוב באמצע אשר יקל על האורחים. פשרה למקום מרוחק תהיה הזמנת הסעה שתאסוף ותחזיר את האורחים לביתם. גם למחיר יש פה משקל, ככל שמתקרבים למרכז כך המחירים עולים. כדאי לחשוב על כל השקלולים הללו ולבחור את המיקום האידיאלי ביותר עבורכם ועבור האורחים.

אז אחרי שקבעתם את גודל החתונה, התקציב, מועד החתונה והמיקום הרצוי – הגיע הזמן לחפש את המקום המושלם. כדאי מאוד לחפש באינטרנט לפי מה שהחלטתם, לדוגמה – אם החלטתם על חתונה קטנה בשרון בגן אירועים, זה בדיוק מה שתכתבו בשורת החיפוש בגוגל. משם תתרשמו מהאתרים של המקומות ובעיקר מההמלצות ותערכו רשימה של כ-8 עד 10 מקומות בהם הייתם רואים את החתונה שלכם נערכת. התקשרו למקומות האלה ושאלו את כל השאלות העולם בראשכם, אם התשובות מספקות – קבעו פגישה והגיעו להתרשם בזמן חתונה אחרת שנערכת במקום.

אז… שיהיה במזל טוב!

 

לפרטים אודות מקום לחתונה באולמות היקב ולפרטים נוספים אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530