המתנה המושלמת לחובבי יין – סדנת יין ביקב

במובנים רבים יין הוא משקה אלכוהולי ייחודי, הנבדל אפילו משאר המשקאות האלכוהוליים במסורתיים בנוכחים במובהק בתרבות שלנו. נראה שהיין הוא יותר בסיסי, נפוץ ופופולארי ממרבית המשקאות האחרים, וכך ניתן למצוא גם לא מעט חובבי יין מושבעים, הן בארץ והן במרבית המדינות האחרות בעולם. במידה ואדם הקרוב/ה אליכם מביעים עניין ביין, אוהבים לשתות יין ו/או פשוט מתעניינים בתרבות ותורת היין באופן כללי (סוגים וזנים, כיצד מנתחים ומעריכים טעמים של יינות, כיצד הם מיוצרים וכו'), סדנאות היין המועברות ביקב יכולות בהחלט להיות המתנה האולטימטיבית והמושלמת עבור אנשים אלו, כמו גם עבור כל מי שחובב יין, תרבות והיסטוריה מקומית, וישמח ללמוד קצת על כל אלו מזווית הראייה של אחד היקבים הוותיקים בישראל.

ללמוד להעריך את היין בצורה מעמיקה יותר – סדנת יין ביקב

מה בעצם מכילות אותן סדנאות יין אשר הופך אותן למתנה האולטימטיבית, הן עבור יחידים והן עבור קבוצות קטנות או בינוניות?
ובכן, אחד המאפיינים העיקריים והאטרקטיביים ביותר הוא כי בסדנת יין מתמקדים במה שאולי חשוב יותר מכל ביין – הטעם שלו. ידוע כי לא כל אחד מאיתנו יודע "סתם כך" להעריך כל סוג של יין ואת הטעמים והארומות הטמונים בו, וכי רובנו לא יודעים לפרטי פרטים כיצד לבחור יין טוב באמת וכיצד לטפל בו על מנת שטעמו יהיה אופטימאלי. את כל אלו ועוד לומדים בסדנת היין – כיצד לבחור יין טוב אשר יתאים לסיטואציות מסוימות, כיצד להתאים את היין שאנו קונים לסוג האוכל שצפוי להיות באותה ארוחה עבורה מיועד היין, כיצד להריח ולטעום את היין כך שנוכל להעריך את כלל התכונות הייחודיות של יין ספציפי זה, כיצד לטפל בבקבוק על מנת שהיין יישמר בצורה הטובה ביותר, האם וכיצד לחכות לאחר שפותחים את הבקבוק ולפני שמוזגים לכוסות ועוד אלף ואחת נקודות חשובות הכרוכות בעולם היין.

טעימה מודרכת – לגלות עולם חדש של טעמים וניואנסים

חלק מרכזי בסדנת היין הוא טעימות מודרכות של מספר סוגים שונים של יינות המיוצרים ממש כאן ביקב. אחד הדברים החשובים ביותר ביין הוא כמובן הטעם שלו, וככל שלומדים ומתנסים יותר בעולם היינות מגלים כי יין הוא משקה הכולל בתוכו עולם שלם ורחב של טעמים וניאנסים דקים ועבים, עולם אליו כלל לא היינו מודעים לפני כן.
הטעימה המודרכת כוללת הנחיה פרטנית בנוגע לאופן בו ראוי לטעום את היין ו"לטפל" בו על מנת שישמור על הטעם והארומה הייחודית שלו. בנוסף, מושם דגש על שילוב של חושים שונים במהלך הטעימה – לא רק חוש הטעם עובד כאשר אנחנו שותים יין, אלא גם חוש הריח, הראיה וכו'. לכל אלו נרצה להתייחס כאשר אנו טועמים יין, על מנת שנוכל להעריך אותו בצורה המקיפה והטובה ביותר.

סדנאות הכוללות גם רקע תרבותי והיסטורי

סדנת היין של יקבי בנימינה כוללות גם התייחסות תרבותית – היסטורית מקיפה, הן להיסטוריה של היקב עצמו והן לתרבות היין המקומית והעולמית. כאמור, יין הוא משקה אליו נלווה עולם תרבותי עשיר שלם, רחב וותיק יותר מאשר כל משקה אלכוהולי אחר. על מנת ללמוד להעריך את עולם היינות הצורה חדשה וטובה יותר לא מזיק גם ללמוד קצת על ההיסטוריה והתרבות של היין, עד כמה תרבות זו משולבת בחיים של כולנו בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא וכיצד אנו יכולים להעריך מחדש את היינות שאנו שותים באירועים חגיגיים או בארוחות משפחתיות, בהתחשב ברקע ההיסטורי והתרבותי של משקה זה.

 

להזמנות וקבלת פרטים נוספים צרו קשר בטלפון או פנו אלינו מכאן.