אירועים עסקיים אופטימאליים – בעיר או בכפר?

על מנת שאירוע עסקי יעמוד בכל הציפיות שלנו ממנו וישיג את היעדים שאנו מגדירים לו, יש לתכנן בקפידה כל שלב ושלב באירוע, החל מההחלטה הראשונה (ואחת מהחשובות ביותר) בנוגע לבחירת המיקום בו ייערך האירוע. ישנם כיום בישראל אינספור מקומות בהם ניתן לערוך אירוע עסקי, בחל מגני אירועים ואולמי שמחות "סטנדרטיים" ועד לאולמות כנסים, בתי מלון, אודיטוריומים שונים וכמו כן פתרונות יצירתיים שונים דוגמת הפקת אירוע עסקי בחיק הטבע או במקומות אשר לא היינו מצפים כי ישמשו לאירוח אירוע חגיגי.

מבין שלל האפשרויות ניתן לנסות ולהחליט בשלב ראשון בין שתי אפשרויות עיקריות המחלקות את כלל המיקומים הפוטנציאליים עבור אירוע עסקי בישראל לשתי קבוצות כלליות – מיקומים עירוניים מול כאלו אשר ממוקמים מחוץ לעיר (ולכן נכנה אותם "כפריים"…). מהם המאפיינים של כל אחת מקבוצות אלו והיכן יהיה המיקום האופטימאלי עבור האירוע העסקי שלנו?

 

סביבה שונה מסביבת העסקים היומיומית ואווירה פסטוראלית

נתחיל עם אירועים הנערכים במיקומים שמחוץ לערים הגדולות, מיקומים "כפריים" יותר. אלו יכולים להיות גני אירועים הממוקמים מחוץ לעיר, מבנים שונים מחוץ לעיר המשמשים גם לאירוח אירועים חגיגיים, מבנים היסטוריים אשר הוסבו לאירוח אירועים וכאמור גם מיקומים יצירתיים ומפתיעים יותר דוגמת חיק הטבע.

רבים מהאירועים העסקיים בישראל נערכים כיום מחוץ לעיר. אירועים עסקיים בשרון הם דוגמה טובה לכך – אזור השרון מכיל מספר רב של מקומות פסטוראליים ושקטים לעריכת אירועים חגיגיים, ולא מעט חברות וארגונים מפיקות אירועים עסקיים בשרון, עקב היתרונות הרבים של סוג אירוע זה, אותן נמנה כעת –

אחד היתרונות העיקריים של עריכת אירוע עסקי מחוץ לעיר הוא העובדה כי מדובר בסביבה השונה באופן מובהק מסביבת העסקים היומיומית בה פועל אותו ארגון, וכלל המוזמנים לאירוע, בין אם מדובר בעובדי אותו ארגון, באנשי עסקים חיצוניים לארגון, במנהלים ועובדים של ארגונים אחרים וכו'. הסביבה הפסטוראלית והשקטה, המנוגדת כל כך לאזורי העסקים התזזיתיים והרועשים של העיר הגדולה, יוצרת תנאים אופטימאליים לעריכת אירוע עסקי בו יכולים כל המוזמנים להירגע וליהנות מהאווירה. בעוד עבור מרבית המוזמנים מדובר בנסיעה קצרה אל מחוץ לעיר, על פי רוב נמצא כי מוזמנים לאירועים מסוג זה שמחים לטיול קצר אל מחוץ לעיר. על מנת להפוך את הנסיעה לקצרה ונוחה יחסית עורכים אירועים עסקיים חוץ עירוניים רבים באזורים הקרובים יחסית למרכז, ופותרים את עניין הנסיעות באמצעות הסעות מאורגנות.

אירוע עסקי הנערך מחוץ לעיר מתאים גם ובמיוחד עבור אירועי חברה אשר מטרתם העיקרית היא לעשות קצת כיף לעובדים ולשבור את שגרת העבודה שלהם, אך גם עבור אירועי קידום מכירות או כל אירוע בו מעוניינים לייצר רושם יוקרתי בקרב המוזמנים. לכן, ניתן לראות כי חברות רבות עורכות אירועים עסקיים "כפריים" ופסטוראליים גם כאשר לאירוע מוזמנים גורמים חשובים מחוץ לארגון (דוגמת לקוחות או שותפים פוטנציאליים), עליהם מעוניינים מארגני האירוע לעשות רושם טוב. אירוע כפרי, פסטוראלי מצד אחד אך מושקע ואיכותי מצד שני, עושה רושם יוקרתי של ממש, גם על אנשי עסקים ממולחים ועירוניים בנשמתם…

 

אירוע במיקום מרכזי אשר קרוב למרכז העניינים – אירועים עירוניים

גם הסביבה העירונית מארחת לא מעט אירועים עסקיים, כאשר למיקומים העירוניים לאירועים אלו יתרונות משלהם.

היתרון הראשון והעיקרי שניתן למנות הוא כמובן המיקום המרכזי אשר חוסך את הנסיעה והיציאה מן העיר. עבור ארגון או חברה הממוקמים בעיר מסוימת, עריכת אירוע עסקי מטעמם באותה עיר, ובשאיפה גם במיקום מרכזי בעיר אשר לא רחוק במיוחד ממשרדי אותו ארגון או מהמרכזים העסקיים מהם מגיעים מרבית המוזמנים לאירוע, הוא האפשרות הנוחה והפשוטה יותר. במקרים מסוימים ניתן אפילו לערוך אירוע עבור עובדי החברה ולא להפסיד יום עבודה שכן האירוע נערך במיקום קרוב ונוח להגעה, ולכן אינו דורש יציאה מוקדמת מהעבודה.

גם את תכונת היוקרתיות ניתן להשיג באירועים עירוניים, עבור מי שמפיק אירוע עסקי ומעוניין להשרות רושם יוקרתי על המוזמנים לאירוע. מקומות רבים בעיר מתמחים באירוח אירועים יוקרתיים, דוגמת מסעדות שף שונות אשר עורכות אירועים עסקיים באווירה יוקרתית ועם מזון גורמה של ממש. על פי רוב, אירועים בעיר יהיו קטנים יותר מבחינת מספר המוזמנים, במיוחד כאשר מדובר באותם מקומות קטנים ויוקרתיים המתמחים באירועי בוטיק.

 

אם כן, מהם המיקומים האופטימאליים עבור אירועים עסקיים שונים? מיקומים עירוניים או כפריים? התשובה לשאלה זו תלויה כמובן בסוג האירוע, הרכב רשימת המוזמנים, התקציב שעומד לרשות המארגנים ופרמטרים שונים נוספים.

בגדול, ניתן לאפיין את המיקומים הכפריים, אלו שמחוץ לעיר, כמיקומים המאפשרים ליצור אווירה רגועה ונינוחה יותר, וגם להשרות אווירה יוקרתית המשקפת טוב טעם ונדיבות בכל הנוגע להשקעה באירוע, במיוחד אם בוחרים לערוך אותו במיקום יוקרתי ונחשב (למשל – יקב היסטורי אשר הוסב לאירוח אירועים חגיגיים יוקרתיים…).

המיקומים העירוניים, לעומת זאת, על פי רוב נגישים יותר, אך אינם מציעים את שבירת השגרה והסביבה הפסטוראלית של המיקומים הכפריים.

 

 

להזמנת מקום לאירוע באולמות היקב אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530 או לחצו כאן