אוכל משובח, יין טוב ותפקידם הסמוי והחשוב באירועים עסקיים

עולם האירועים העסקיים מהווה מזה שנים רבות מושא למחקרם של אנשי מקצוע שונים, המנסים להבין בדיוק כיצד משפיע כל סוג של אירוע עסקי על הנוכחים בו. זאת מכיוון שאירועים עסקיים שונים הם בעלי חשיבות מכרעת לארגון העורך אותם ועשויים להשפיע מהותית על הצלחתו של אותו ארגון (הדוגמאות המובהקות ביותר הם אירועי יחסי ציבור, קידום מכירות, השקות למיניהן וכו' – כולם אירועים המשפיעים באופן ישיר על ההצלחה של העסקים העורכים אותם). אחת המסקנות המעניינות שיותר ויותר אנשים העוסקים בתחום זה מגיעים אליהן היא כי תפקידם של האוכל והאלכוהול המוגשים באירועים אלו גדול ומרכיע יותר ממה שרובנו מעריכים.

 

השפעה תת מודעת חזקה על האורחים באירוע

הסיבה העיקרית בעטייה מגיעים רבים לאותה מסקנה לפיה למזון ולמשקאות המוגשים באירוע עסקי השפעה מכרעת, ובחלקה סמויה מן העין, על הצלחת האירוע, היא ההשפעה התת מודעת החזקה שיש לאוכל ולשתייה על כולנו. ההשפעה הפסיכולוגית העמוקה של מזון עלינו כבר ברורה מאינספור מחקרים בתחומים שונים, ובהקשר של אירועים עסקיים אנשי מקצוע רבים מגיעים למסקנה כי קיים צורך להתייחס להשפעה זו, ולתכנן את האירוע העסקי בהתאם.
למה הכוונה? ובכן, בתור התחלה יש להבין טוב יותר את אופייה של אותה השפעה פסיכולוגית של האוכל והשתייה שאנחנו צורכים עלינו, השפעה אשר חלק משמעותי ממנה הוא ברמת התת מודע. ככל שהאוכל משובח ואיכותי יותר, ככל שהיין טוב יותר וכו', כך האורחים הצורכים אותו נינוחים יותר, פתוחים יותר לקבלת רעיונות חדשים ולאפשרות להשתכנע ממסרים מסוימים וכו'. לכל מי שמעורה בתחום האירועים העסקיים ברורה הרלבנטיות של השפעה פסיכולוגית מסוג זה – באירועים עסקיים רבים השאיפה היא ליצור רושם חיובי ואף לשכנע את המוזמנים במסרים מסוימים, בין אם מדובר במסרים כלליים אודות טיבו של הארגון העורך את האירוע ומעוניין ביצירת קשרים חיוביים עם אותם מוזמנים, ובין אם מדובר במסרים שיווקיים מובהקים (דוגמת אלו המאפיינים אירועים כמו השקות של מוצרים ואירועי קידום מכירות).

 

כיצד ליישם תובנה זו באירוע העסקי שאנחנו מארגנים?

אותם מחקרים המראים את ההשפעות הרבות, השונות והבלתי מודעות בחלקן של אוכל טוב ושתייה משובחת על מצב הרוח שלנו ועל רמת הפתיחות והסימפטיה שאנחנו מרגישים באותם רגעים, מתארים לעומק את המנגנונים השונים הפועלים בגוף שלנו, כמו גם את המנגנונים הפסיכולוגיים הנמצאים בפעולה במצבים כאלו. אך אין צורך להיכנס למחקרים מעמיקים בתחום על מנת להבין את הרעיון הכללי, ולפעול ליישמו באופן אשר יביא לנו תועלת ממשית, בעת שאנו מארגנים אירוע עסקי משלנו, הן עבור עסק שלנו והן עבור הארגון בו אנו מועסקים.
מה ניתן לעשות על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של האירוע, ולהבטיח כי המסרים שאנו מעוניינים להעביר למוזמנים באותו אירוע אכן ישפיעו עליהם באופן הרצוי?
כמובן שדרך הפעולה הבסיסית והמתבקשת ביותר היא לא לחסוך בהוצאה על הקייטרינג ועל הבר – ללכת על מזון גורמה משובח ועל בר המגיש יינות איכותיים ומותגי אלכוהול שנחשבים טובים יחסית (זה בניגוד לאירועים עסקיים רבים בהם המארגנים חוסכים דווקא בהוצאה על המזון והמשקאות, ומוציאים את מרבית התקציב לאירוע על עיצוב מפואר, תכניות אומנותיות יקרות במיוחד וכד').
בנוסף, כדאי ורצוי להקדיש תשומת לב, מחשבה וזמן לבחירת התפריט, הן של הקייטרינג והן של הבר. זאת מומלץ לעשות בהתייעצות עם אנשי המקצוע המתאימים. כדאי להתאים את התפריט לסוג האירוע, לאופי הכללי של המוזמנים וכו' – מזון יוצא דופן, בלתי שגרתי וכזה ההולם את סוג האירוע צפוי להיות בעל השפעה פסיכולוגית ברורה ורצויה עוד יותר על כלל הנוכחים באותו אירוע.

 

להזמנת מקום לאירוע עסקי באולמות היקב נא לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530