חתונה קטנה – המיקום הוא המאפיין החשוב ביותר

אירועים חגיגיים בהם רשימת המוזמנים מצומצמת יחסית, ובמיוחד חתונות קטנות, הם במובן מסוים טרנד של השנים האחרונות. ייתכן כי גם בעבר התקיימו בארץ אירועים קטנים בעלי אופי אינטימי יותר, אך בשנים האחרונות מדובר במגמה שתופסת תאוצה ופופולאריות גוברת, כאשר אינספור זוגות מעדיפים חתונה קטנה על פני אירוע גדול בן מאות רבות של מוזמנים.

לכן, מוצאים עצמם זוגות רבים בארץ כיום מול השאלה – כיצד לתכנן חתונה קטנה? על מה חשוב יותר לשים דגש על מנת שהאירוע אכן יהיה מוצלח, אינטימי ואישי מצד אחד אך גם שמח ומלא חיים מצד שני? אף אחד לא רוצה שהחתונה שלו תהיה שקטה או אנמית מדי, ומי שבוחר באופציה של חתונה קטנה גם רוצה לרוב לוודא כי המאפיינים של אירוע קטן יהיו נוכחים באירוע שלו – אווירה נעימה ואינטימית, הרגשה של קרבה ומשפחתיות בין מרבית הנוכחים באירוע וגם לא מעט שמחה והתרגשות. בעוד ישנן נקודות חשובות שונות שכדאי לקחת בחשבון בעת תכנון חתונה קטנה, מאפיין אחד הוא חשוב במיוחד – מיקום האירוע.

 

השילוב הרצוי בין מיקום גיאוגרפי נוח, פסטוראליות, חמימות ונוחות

מה חשוב לנו שיאפיין את המיקום שאנו בוחרים עבור החתונה הקטנה שלנו?

נתחיל עם מאפיין שחשוב במיקום של כל אירוע חגיגי או חתונה כיום, ולכן גם של חתונות קטנות – מיקום נוח מבחינה גיאוגרפית. הכוונה היא למיקום אשר יהיה נוח להגעה עבור כל המוזמנים, או לפחות עבור מרביתם. בחתונות קטנות מרבית המוזמנים הם אנשים שקרובים אלינו, קרובי משפחה וחברים טובים, ונרצה שלפחות רובם לא יצטרכו לנהוג במשך שעות על מנת להגיע לאירוע שלנו ולחגוג איתנו. לכן, מיקום גיאוגרפי נוח הוא פרמטר חשוב בתכנון האירוע – חתונה קטנה בשרון היא דוגמה לאירוע אליו יהיה נוח למרבית המוזמנים להגיע (לפחות מבחינה סטטיסטית, שכן מרבית האנשים בישראל מתגוררים באזור שבין חיפה לגוש דן ולירושלים, כאשר אזור השרון נמצא בערך באמצע המשולש הזה…).

מלבד למיקום גיאוגרפי נוח, כדאי כי מקום המארח חתונה קטנה יתאפיין גם באווירה פסטוראלית, נעימה ואישית. אחת הסיבות העיקריות ללכת על אירוע מצומצם וקטן היא על מנת שיכיל בעיקר אורחים המכירים טוב את בעלי השמחה ואחד את השני, והאווירה שתיווצר תהיה אישית וקרובה. על המקום המארח לתמוך באווירה מסוג זה – לא להכיל חלל עצום וגדול מדי בו האינטימיות תלך לאיבוד, ולהציע פינות ישיבה נעימות ונוחות ואזור פסטוראלי בעל אווירה אישית ואינטימית בו יוכלו האורחים להיפגש, לשוחח ולשמוח יחד.

 

חשוב לוודא גם כי הרצון בחלל קטן/בינוני, אינטימי ופסטוראלי לא יבוא על חשבון הנוחות – כאשר אנו בוחרים מקום לאירוע קטן נרצה שהמקום עצמו יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות ונוחות, כך החל ממאפיינים כלליים כמו מקומות ישיבה ו"רביצה" נוחים ואזור נוח לשבת ולאכול בו ועד לנקודות פרטניות יותר דוגמת הפרדה מספקת בין רחבת הריקודים הרועשת יחסית לבין אזור האוכל וה"מינגלינג", מקום שהגישה אליו עם רכב נוחה והחנייה קרובה וכו'.

 

חתונה קטנה ביקב ובמקומות המיועדים לאירועים קטנים

הדרך הטובה והבטוחה ביותר לוודא כי המיקום בו אנו בוחרים עבור האירוע הקטן שלנו אכן מתאים לאירועים קטנים מבחינת הקריטריונים הרלבנטיים השונים (דוגמת אלו שהוזכרו לעיל) היא לבדוק מקומות אשר מעוצבים ומיועדים בראש ובראשונה לאירוח אירועים קטנים או בינוניים, וכלל אינם מנסים למשוך לקוחות המעוניינים באירועים גרנדיוזיים וגדולים במיוחד.

חתונה קטנה בשרון ביקב פסטוראלי היא כמובן דוגמה מושלמת לכך – יקב אשר הוסב גם למטרת אירוח אירועים חגיגיים לרוב ייועד בעיקר לאירוח אירועים קטנים בעלי אופי פ-פסטוראלי ואינטימי. גם מסעדות גורמה מסוימות מיועדות ספציפית לאירוח אירועים קטנים ומסוגננים ולא קשה למצוא דוגמאות נוספות. הסיבה העיקרית לבחור במקומות כאלו המיועדים מלכתחילה לאירוח אירועים קטנים היא כי במקרים אלו כל הנקודות שהזכרנו כבר נלקחו בחשבון – מדובר במקומות יחסית קטנים ואינטימיים אשר עוצבו במיוחד למטרת אירוח כמויות קטנות של אנשים ויצירת אווירה אינטימית ונעימה.

עם זאת, חשוב לוודא כי אותו מקום גם נוח להגעה עבור מרבית המוזמנים שלנו (בהתאם למקום מגוריהם ולמיקום אותו אנו בוחנים), וכי הוא מעוצב באופן התואם את הטעם וההעדפות שלנו. ניתן לעצב מקום לאירועים קטנים בסגנון כפרי פסטוראלי (דוגמת היקב) וניתן גם לעצבו בסגנון עירוני, מסוגנן ויוקרתי (דוגמת מסעדת גורמה בלב העיר). כדאי שנבחר בסגנון המועדף עלינו, בהתאם לאווירה הכללית שאנו מעוניינים לייצר באירוע שלנו.

 

לסיכום, הסיבה העיקרית לטענה כי המיקום הוא המאפיין החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת תכנון חתונה קטנה היא כי מקומות המיועדים לאירוח אירועים קטנים כבר עשו בשבילנו את מרבית העבודה הנדרשת על מנת שאירוע קטן יהיה מוצלח מכל הבחינות. המקום מעוצב כך שכמות האנשים המצומצמת לא תגרום לאירוע להרגיש ריק מדי וכך שלכולם יהיה נוח, נעים ואינטימי, ולרוב גם הספקים ונותני השירותים העובדים עם מקום זה מתאימים יותר באופיים לספק שירות איכותי לכמות קטנה יחסית של אנשים.

 

להזמנת מקום לאירוע באולמות היקב אנא פנו למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530 או לחצו כאן