כל מה שצריך לארגון בר מצווה

יש כמה שלבים שיכולים לסייע לכם לארגן בר מצווה לילד. השלב הראשון הוא חיפוש אחר בית כנסת עבור טקס העלייה לתורה. אפשר לנצל את הביקור בבית כנסת כדי להתייעץ עם הרב, ולשמוע על אופציות ללימוד של פרשת השבוע. מומלץ לתת עדיפות לבית כנסת שנמצא קרוב וכך להקל על האורחים והמוזמנים. בשלב השני נדרש הילד ללמוד את פרשת השבוע באופן פרטי, עם קבוצה או במקום ציבורי השייך למועצה הדתית.

מקובל להגיע לבית הכנסת עם כיבוד ושתייה. הכיבוד מיועד למתפללים הקבועים של בית הכנסת ולאורחים שאתם הזמנתם. אפשר להזמין את האוכל משירותי קייטרינג המתמחים בכך ויש לבדוק בעיקר את תעודת הכשרות. בנוסף, חלק מהמשפחות לא מסתפקות בעלייה לתורה בבית הכנסת ומתאמות גם עלייה לכותל בירושלים. הכותל המערבי הוא מקום לבר מצווה של פעם בחיים והוא מארח אלפי אירועים מדי שנה. לאחר העלייה לכותל ניתן להזמין את האורחים לארוחת צהריים. כאן יש צורך בבחירת מסעדה שמתאימה לאירועים קטנים ואפשר גם לחשוב על צירוף מדריך טיולים מקומי.

בחירת מקום לבר מצווה והפקת מסיבה

השלב המשמעותי שבו תשקיעו את רוב המאמצים, האנרגיות והכסף הוא בחירת מקום לבר מצווה. תוכלו להפיק מסיבה במקומות לאירועים קטנים, בגני אירועים גדולים וגם בבית הפרטי שלכם. השאלה היחידה היא כמה אורחים אתם מתכוונים להזמין וכמה מהם יאשרו הגעה. במידה ומספר האורחים שלכם נע סביב 50-250, הסתפקו במקום אינטימי וכך תעניקו לילד יחס אישי מהרגע הראשון.

מקום לבר מצווה צריך להתאים לקבלת פנים, לטקס הברכות וכמובן לריקודים ולחגיגה עצמה. קבלו המלצות על מקומות לבר מצווה והגיעו לפחות לאירוע אחד. נסו להתרשם מהאווירה ותאמו פגישת היכרות עם נציגי המקום. בררו על תפריט האוכל, השתייה והשירות. שימו לב שבאירועים קטנים כמו בר מצווה אין סיבה להתפשר על פחות מהטוב ביותר. חשבו האם ברצונכם לערוך את האירוע באמצע השבוע, במוצאי שבת, ביום שישי בבוקר או אולי דווקא בשבת בצהריים. לכל החלטה שתקבלו יש השפעה גם על הזמינות של מקום לבר מצווה וגם על המחירים.

חיסכון בהוצאות והזמנת אנשי מקצוע

אחרי שתבחרו מקום לבר מצווה תוכלו לחסוך בהוצאות באמצעות תכנון מוקפד של מספר המנות. נסו למצוא איזון בין תפריט אוכל משובח, מגוון ואיכותי לבין מחירים נוחים. על רוב האירועים תשלמו 150-350 ש"ח למנה, אך במקומות קטנים תוכלו לחסוך בהוצאות ולבקש אטרקציות נוספות.

השלב האחרון בארגון בר מצווה הוא הזמנת אנשי מקצוע. התחילו בתקליטן ואל תשכחו צלם שמתמחה באירועים. תנו לילד להשתתף בבחירת אנשי המקצוע וודאו שרשימת השירים שתנוגן באירוע עולה בקנה אחד עם ההעדפות שלו. כך תוכלו להתחיל את האירוע ברגל ימין, להתרגש עם המשפחה ולצרף חוויה נוספת לאוסף.

 

להזמנת מקום לבר מצווה באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530