דגשים לצילום אירוע קטן ביקב

אירועים קטנים ומסוגננים הופכים פופולאריים יותר ויותר בעולם החתונות והאירועים החגיגיים, ולאירועים כאלו ההיערכות מעט שונה מאשר לאירועים "רגילים" וגדולים יותר.

גם בכל הנוגע לצילום מקצועי של האירוע – אירוע קטן בגן אירועים מסוגנן דוגמת גן המשולב ביקב אמיתי (מיקום פופולארי לאירועים קטנים) מצריך היערכות מעט שונה מטעם צלמי האירוע, ודגשים מעט שונים מאלו המאפיינים צילום של אירוע גדול בגן רגיל או באולם שמחות.

להלן כמה דגשים ונקודות מרכזיות שחשוב לקחת לתשומת הלב בכל הנוגע לצילום חתונה קטנה (או אירוע חגיגי אחר) ביקב:

 

לתפוס את היופי של המקום – אחת הסיבות העיקריות לכך שזוגות בוחרים לערוך חתונה קטנה ביקב, היא היופי והפסטוראליות של המקום עצמו, השילוב בין גן אירועים מפנק ומסוגנן לטבע ולנופים הפסטוראליים של היקב. לכן, יותר מאשר באירוע רגיל, נרצה לוודא כי אלבום התמונות וסרט החתונה יכללו גם צילומים רבים של הנוף, היקב והגן עצמו, כך שיעבירו את האווירה הפסטוראלית ששררה באירוע. האווירה הזו היא הסיבה העיקרית לבחור ביקב כמקום לחתונה קטנה, ונרצה להעביר את ההרגשה הזו גם בסרט ובאלבום החתונה.

 

התאמת הצילום לחתונה קטנה עם מעט מוזמנים – בכל אירוע קטן, ובמיוחד בחתונה קטנה, מודעים בעלי האירוע לכך שכמות המוזמנים צפויה להיות נמוכה יחסית – אחרי הכל, זהו המאפיין העיקרי של אירוע קטן. כמות אורחים קטנה יחסית מצריכה היערכות והתאמה של סגנון הצילום. למשל, כאשר מספר החוגגים קטן יחסית, עלולים להיווצר מקומות נקודתיים וזמנים שונים באירוע אשר דלילים בחוגגים ובשמחה. בתגובה לכך, יכולים הצלמים להיכנס יותר לרחבת הריקודים ולדאוג לצלם איפה שכן רוקדים וחוגגים, וכך ליצור תחושה של שמחה מוגברת גם בזמן מסוים באירוע בו לא בהכרח היו הרבה ריקודים או חגיגות. דרך נוספת בה ניתן להתאים את הצילום לאירוע קטן הוא להיצמד לחתן ולכלה עצמם. סביבם ישנה שמחה והתרגשות כמעט לאורך כל האירוע, מה שיכול להפוך את הסרטונים לתזזיתיים ושמחים במיוחד.

 

לתפוס את הרגעים האינטימיים – לצד יצירת רושם תזזיתי ושמח במיוחד, נרצה גם לתפוס את הרגעים האינטימיים יותר של האירוע. זהו אחד המאפיינים הבולטים ביותר של אירועים קטנים במקומות פסטוראליים כמו יקב. לכן, נרצה לוודא כי הצלמים תופסים גם את הקבוצות הקטנות של המוזמנים והאורחים, את החיוכים הקרובים והרגעים המרגשים והאינטימיים. את זה יש לעשות כמובן בטאקט מוגבר – לא ישר לדחוף את המצלמה לתוך כל רגע אינטימי בין האורחים השונים, אלא להתקרב בעדינות ולהיות רגישים לרגעים מסוימים בהם האורחים מעדיפים שלא יצלמו אותם.

 

ציוד צילום מתאים לחתונה בשישי בצהרייםחתונות קטנות בצהריים מציבות תנאים ואתגרים שונים לצילום האירוע. במיוחד בגן אירועים פתוח, ובחתונה ביקב בו האזור הפתוח הוא מרכז האירוע, יש לוודא כי צוות הצילום ערוך לתנאים אלו. חתונה בשישי בצהריים הנערכת בחודשי האביב והקיץ צפויה להתאפיין באור טבעי חזק ואף בשמש בוהקת. בגלל החום, צפוי גם מעבר בין האזור הסגור והממוזג לאזור הפתוח. בכל אזור קיים צורך באביזרים ואמצעי צילום שונים, המתאימים לכמות וסוג האור הקיים במקום. כדאי לוודא מבעוד מועד כי צלמי האירוע לוקחים זאת בחשבון, ובאים מצוידים בכל הציוד המקצועי ההכרחי לצילום מושלם של אירוע מסוג זה.

 

צילום אירועים קטנים לא בהכרח אמור להיות זול יותר – מי שעורך אירוע קטן עלול להתרגל לכך ששירותים שונים עבור האירוע זולים יותר מאשר במקרה של אירועים רגילים ורבי משתתפים. לא כך בכל הנוגע לצילום האירוע – אירועים קטנים מציבים אתגרים שונים לצלמים, והרבה פעמים יהיו מורכבים יותר לצילום. במיוחד במקום לאירועים קטנים בשרון או באזורים פסטוראליים אחרים בארץ בהם גן האירועים כולל גם אזור פתוח נרחב וייחודי, סביר להניח שהצלמים יעבדו קשה יותר ויצטרכו להשתמש ביותר אביזרים וציוד מקצועי. לכן, אל תצפו בהכרח לשלם מחיר נמוך יותר עבור שירותי הצילום המקצועי לאירוע .

 

צילום אומנותי – יקב הוא מקום ייחודי מאוד לערוך בו אירוע חגיגי כלשהו. לצד האזורים בהם נערך האירוע עצמו – גן האירועים המטופח והאזור הסגור, הממוזג והמעוצב, נמצא גם האזור של היקב עצמו – ביקבים מסוימים כולל אזור זה הן את אולמות היקב עצמם, והן כרם גפנים בחוץ. ביקב אשר מארח אירועים חגיגיים עוצבו אולמות היקב עצמם כך שיתאפיינו במראה אסתטי ויעניקו אווירה מעניינת לאירוע, וכמובן שהכרמים שבחוץ הם אזור פסטוראלי ועוצר נשימה בפני עצמו. את כל הייחודיות הזו נרצה למצות ולתפוס בצילום האירוע, הן בתמונות סטילס והן בצילום הווידיאו. לשם כך דרושה עין אומנותית של ממש, יצירתיות בצילום ויכולת לשלב בין צילום אומנותי של נוף או חללים מעוצבים לבין צילום של אנשים וסיטואציות אנושיות מרגשות. וודאו כי גם הצלמים שאתם שוכרים לאירוע לוקחים בחשבון את כל הניואנסים הללו, וידאגו לתפוס את כל הזוויות האלו המייחדות את היקב כמקום אלגנטי ומיוחד לאירוח אירועים קטנים.

 

להזמנת אירועים קטנים ופרטים נוספים – 04-6107530 / winery-events@b-wines.com