איך להפיק חתונה בלתי נשכחת?

המילים "תכנון חתונה" מעוררות אצל מרבית הזוגות המתכוננים ליום הגדול שלהם אינספור אסוציאציות שונות – ישנם כל כך הרבה דברים שצריך לתכנן ולעשות לקראת היום הגדול, עד שקל מאוד להתבלבל ולא להבין היכן כדאי להתחיל ומהו סדר הפעולות הרצוי. הדבר נכון גם ובמיוחד עבור זוגות עבורם חשוב במיוחד להפיק חתונה בלתי נשכחת – כזו שהאורחים לא יפסיקו להתרשם ממנה ולדבר עליה גם זמן רב לאחר האירוע.

בין אם אתם מתכננים חתונה קטנה ומסוגננת ובין אם אירוע גדול ו"מפוצץ" – מהי הדרך להפיק חתונה בלתי נשכחת? למה כדאי לדאוג קודם וכיצד להכריע בין אינספור הנושאים וההחלטות השונות שעליכם לקבל?

 

בחרתם מקום מתאים? כבר עשיתם חלק ניכר מהעבודה

נתחיל בצעד החשוב והמרכזי ביותר בתכנון כל אירוע, ולכן גם חתונה קטנה או גדולה – בחירת המיקום. ישנם כיום אינספור גני אירועים ואולמי שמחות הפועלים בישראל, ורבים מהם נראים פחות או יותר אותו הדבר. בחירה בגן אירועים "סטנדרטי" ושגרתי אשר כמוהו ניתן למצוא רבים נוספים בכל אזור בארץ אמנם עשויה להיות בחירה נוחה וקלה, אך זה לא מה שיקל עליכם להפיק חתונה בלתי נשכחת. אם אתם רוצים להבדיל את האירוע שלכם מחתונות רבות אחרות בהם הייתם, כדאי שתבחרו בקפידה מקום מיוחד, בעל חן וקסם יוצאי דופן, אשר ישאיר רושם עמוק אצל כל המוזמנים והנוכחים.

דוגמאות טובות למקומות מיוחדים שכאלו ניתן למצוא למשל באזור השרון – חתונה קטנה באזור השרון, ביקב פסטוראלי היא דוגמה מצוינת למיקום אשר גם יהיה נוח להגעה, גם יתאים לארח אירוע חגיגי (מדובר כמובן ביקב אשר עבר הסבה חלקית לאירוח אירועים חגיגיים) וגם יהיה ייחודי מספיק על מנת להותיר את כולנו (המוזמנים והזוג החוגג גם יחד) עם רושם עמוק וזיכרונות קסומים למשך שנים קדימה.

הדוגמה של חתונה קטנה ביקב מדגימה מדוע בחירת מיקום מתאים וייחודי יכולה אוטומאטית להפוך את האירוע למיוחד ובלתי נשכח – הנופים הפסטוראליים של השרון, הסביבה הקסומה והכפרית של הכרם, אולמות האבן ההיסטוריים של היקב הוותיק וכמובן – מבחר היינות המשובחים ומזון הגורמה אשר יהפכו את האירוע לבלתי נשכח גם במישור הקולינארי.

לכן, במידה ובחרתם במקום ייחודי ומתאים לחתונה שלכם, כזה אשר מתאים לאופי האירוע שאתם שואפים להפיק, כבר עשיתם את מרבית העבודה. מקומות מסוג זה, אשר מיועדים כמובן לארח אירועים חגיגיים, גם יפתרו עבורכם את מרבית הפרטים הטכניים להם יש לדאוג בעת תכנון החתונה – ספקים שונים, תפריט משובח לקייטרינג וכו'.

 

אטרקציות נוספות, עיצוב בטוב טעם ועבודה עם מפיקה מקצועית

נניח שבחרתם את המקום המושלם לחתונה שלכם וסגרתם תאריך. עדיין, אתם מעוניינים לעשות עוד כמה צעדים אשר יבדילו את החתונה שלכם מכל החתונות האחרות בהן השתתפתם כמוזמנים. כיצד נשיג מטרה זו?

דרך אחת היא לנסות ולארגן אטרקציות יוצאות דופן לחתונה שלכם. בכל אירוע ישנם כיום אטרקציות מסוגים שונים, אך במידה ותבחרו באטרקציות ייחודיות ומהנות במיוחד, כאלו אשר יתאימו באופיין להרכב המוזמנים, הן ייצרו באירוע שלכם אווירה קסומה ומהנה עבור האורחים ולכן יגרמו לאירוע להיחקק בזיכרונם. למה הכוונה בהתאמה של סוג האטרקציות להרכב המוזמנים? לדוגמה, במידה ומרבית המוזמנים הם צעירים וילדים, נרצה ללכת על אטרקציות שמתאימות לגילאים אלו – הופעות של אומנים פופולאריים, דוכני הפעלה המציעים משחקים מהנים לילדים, אטרקציות טכנולוגיות הכוללות שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם ומסקרן (החל ממשקפי מציאות מדומה ועד לעמדת מגנטים בצילומי "סלפי" ועוד). לעומת זאת, במידה והגיל הממוצע של המוזמנים גבוה יחסית (קהל המורכב ברובו ממבוגרים וגם לא מעט קשישים) תתאים יותר, למשל, רביעיית כלי מיתר המנגנת מוסיקה קלאסית, הופעה של אומן המדבר יותר לקהל מבוגר וכו'.

 

נקודה נוספת עליה חשוב לשמור היא עיצוב מעט מאופק של האירוע, במטרה לשמור על טוב טעם וסגנון. חתונה בלתי נשכחת חייבת להיות מעוצבת בטוב טעם, כאשר קל מאוד להגזים ולהשתולל יתר על המידה בעיצוב ובאטרקציות השונות ברגע שמתחילים לרצות יותר מדי להרשים ולהפיק אירוע גרנדיוזי. איפוק ושמירה על אירוע מסוגנן הם מאפיינים שלא פשוט להשיג ולשמור עליהם, אך כדאי לנסות במידה ואתם באמת רוצים להפיק אירוע בליגה של האירועים המשובחים והמסוגננים ביותר.

 

ולסיום, עבור זוגות אשר מוכנים להפקיד לפחות חלק מהאחריות והסמכות בידי אנשי מקצוע חיצוניים, שכירת מפיק/ת אירועים מנוסים אשר מתמצאים בתחום יכולה להיות הפעולה אשר תסיר מכם המון לחץ ועבודה, ותיתן לאירוע שלכם דחיפה בדרך להפוך להיות באמת בלתי נשכח. מפיקי חתונות ואירועים מחזיקים בקשרים ענפים עם גורמים שונים רבים בתחום, יודעים מהן הנקודות שחשוב לשים עליהן דגש ולא לפספס בשום מחיר וחשוב במיוחד – הם כבר ראו אינספור חתונות ואירועים חגיגיים במסגרת עבודתם ולכן יודעים מה מיוחד ומה שחוק, מה אפשר לעשות על מנת לייחד את החתונה שלכם ולהפוך אותה למהנה ובלתי נשכחת וכיצד לעשות זאת…