יין בחתונה – אילו יינות מתאימים לאילו מנות

התאמה נכונה בין יין לאוכל יכולה להעניק ערך מוסף לכל סוגי האירועים. התאמה מן הסוג הזה חיונית באירועים פרטיים, אך היא גם מהווה חלק בלתי נפרד באירועים עסקיים. ניתן להרשים בעזרתה את האורחים ולשדרג את המנות. מצד שני, לא בכל אולמות האירועים יודעים לבצע את ההתאמה או על מה לשים דגש. זו הסיבה בגללה מפיקי אירועים עוברים סדנת יין ויוצאים לפחות פעם אחת לסיור ביקב.

בעלי אירועים שרוצים לדעת אילו יין מנות לאילו מנות צריכים להכיר מספר כללי מפתח. קודם כל, בחתונה אין מקום לפשרות. יין מבית טוב צריך להיות מוגש לאורחים מקבלת הפנים ועד הקינוחים. שנית, יש לשים לב לקשר בין המבנה, המרקם והטעם של האוכל והיין. כך ניתן לייצר התאמה הגיונית ולמנוע עומס של טעמים וריחות.

יין למנות פתיחה ומנות עיקריות

הדגש העקרוני הוא לפרוש את תפריט היינות בחתונה מהקל אל הכבד. באירועים קטנים לדוגמא ניתן להגיש מנות פתיחה עדינות כמו סושי, קרפצ'יו וסלטים עם יינות לבנים. הזנים המומלצים עבור מנות הפתיחה הם סובניון בלאן, או לחילופין זנים ארומטיים של ריזלינג לבן ואפילו גוורצטרמינר. באירועים פרטיים ועסקיים אפשר גם לשלב את מנות הפתיחה עם יינות ישראליים ובעלי טעם אותנטי. אוהבי יין אדום יעדיפו זן צעיר כמו קברנה סוביניון, מרלו ושיראז.

המנות העיקריות והאוכל הכבד המוגש במהלך סוגים שונים של אירועים פרטיים צריך להיות מלווה ביין כבד. מרכיבים שמנוניים יכולים להתעכל טוב יותר עם יין שתומך בהם. רצוי לתת עדיפות ליין שיושן זמן רב בחביות עץ ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. אפשר לעקוב אחר סדרת בנימינה רזרב, לשלב בין סדרת אבני החושן לסדרת יוגב ולחשוב מחוץ לקופסא דווקא עם יינות לבנים בעלי אופי עשיר.

מה עושים עם הקינוחים?

קינוחים הם אחד השלבים החשובים באירוע וגם אותם כדאי להגיש עם יין מתאים. קינוחים מתוקים הולכים עם יינות מתוקים, מהסוג של פורט ויינות קינוח, או משקאות יבשים על בסיס ענבים כמו גרפה וקוניאק. מי שמתכנן להגיש באירועים עסקיים פאי תפוחים, שטרודל וטארט טאטן יכול להגיש יינות לבנים ארומטיים, בעוד חובבי השוקולד צריכים להעדיף יינות אדומים בטעמים חזקים שיוכלו להתחרות עם הקקאו המוצק.

להזמנת מקום לחתונה באולמות היקב יש לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530