יין ישמח לבב אנוש: מדריך לבחירת יינות

התאמה בין סוג היין לבין אופי הארוחה והטעם האישי היא תנאי לחוויה בלתי נשכחת. הבעיה היא שלא כולנו יודעים לבצע את המשימה הזו, בעיקר לאור המגוון הרחב של סוגי ענבים, זנים ומשקאות.

הסדרות השונות מעניקות לחובבי יין קשת רחבה של אפשרויות מרעננות. חשוב לבחור את היין לפי ניחוחות, מרקמים וצבעים, אך אסור בשום פנים ואופן לוותר על העדפות אישיות. יין יישמח לבב אנוש רק אם בוחרים אותו בצורה נכונה ומשקיעים בו מספיק תשומת לב.

בחירת יין לפי תנאי הארוחה ומרכיבי התפריט

הכלל הראשון בבחירת יינות למתחילים הוא להחליט מה אוכלים או מגישים בארוחה. את הבחירה מבצעים לפי מרכיבי התפריט והתנאים הסביבתיים. אם בוחרים לדוגמא לצאת למסעדת חוף ביום חם, רצוי לתת עדיפות ליין קל וצונן מסוג לבן או רוזה. לחילופין, בערב חורפי או בארוחה חגיגית אין תחליף לבקבוק מפואר של יין אדום ואלגנטי.

מבחינת ההתאמה לאוכל עצמו, הדגש צריך להיות הבחנה בין מנות ראשונות ועיקריות. מנות כמו דגים ועוף נהוג להגיש עם יין לבן בעל טעמים עדינים, בעוד מנות הבשר או גבינות בשלות מלווים עם יין אדום. יש סדרות שמביאות לידי ביטוי את יצירתיות היין, סדרות המייצגות כרם ספציפי ואת איכויותיו וסדרות שמציינות מלאים איכותיים של יין שנשמר באיזור מסוים במרתף. אל תחששו לטעום כמה סוגים של סדרות לפני שאתם מקבלים החלטה, אך בכל מקרה אל תערבבו בין משקאות אלכוהליים שונים.

טיפים להתמצאות בתפריט היין

קיבלתם תפריט יינות במקום לאירוע עסקי ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? בוחרים מקום לאירוע אקסקלוסיבי אבל לא מצליחים להבדיל בין סוגי יינות בתפריט? יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם. זכרו שאין טעם להגיש מרק עם יין, אך שימו לב למנות הראשונות. אלו יכולות להכניס את האורחים לאווירה הנכונה ולתת גם לכם תחושה של הנאה וסיפוק. עוצמת היינות המתאימים למנות הראשונות משתנה בהתאם למנה עצמה. מאפים יתאימו ליין לבן פירותי, לעומת פטה כבד אווז או דג סלמון מעושן שזקוקים לתמיכה מאסיבית מצד יין מתובל וארומטי.

פסטות משתלבות הייטב עם יינות איטלקיים ועופות צלויים או מבושלים עם יין אדום ידרשו מכם להמשיך את הקו של השף. התעמקו בתפריט היינות ובקשו מידע בסיסי נוסף במידה והוא חסר. זכרו להתמקד בעיקר בסוג היין, מוצאו הגיאוגרפי, הזן או הזנים המרכיבים אותו וכמובן שם היקב ושנת הבציר. אחרי שתשוו מחירים בין בקבוק, חצי בקבוק וכוס תוכלו לבחור את היין לפי הניסיון הנרכש ושאר העקרונות המנחים.

נסו ליהנות מתהליך הבחירה ביין מוצלח ולא רק מהתוצאה. כך תוכלו לצבור את הידע הדרוש ולהפוך למומחי יינות מהשורה הראשונה. תנו לעצמכם לנסות דברים חדשים ושמרו על ראש פתוח.