יינני יקב בנימינה

במהלך השנים האחרונות נוקטים הייננים החדשים של יקבי בנימינה – יעל סנדלר ויפתח פרץ, בגישה חדשה ונועזת, במסגרתה הם מציגים לשוק היינות הישראלי שני זני ענבים חדשים ומפתיעים – מרסלן וסמיון.

בחודשים האחרונים הפתיעו זוג הייננים החדש כאשר הוציאו את סדרת "טבע" של היקב, במסגרתה ניתן למצוא מספר יינות משתלמים ביותר וטעימים לא פחות.

 

עכשיו, נושאים הייננים החדשים את עיניהם מעלה אל סדרת "רזרב" הגבוהה. בעוד מהלך מפתיע ומסקרן הם החליטו להציב בחזית הקמפיין דווקא את שני הזנים החדשים והבלתי מוכרים יחסית (מרסלן וסמיון), לעומת הזנים המוכרים והנפוצים יותר בארץ – קברנה ומרלו.

מרבית היקבים בישראל השתמשו עד כה בזן הסמיון על מנת להשלים יינות אחרים (על ידי תוספת של אחוזים מעטים בלבד), על פי רוב כיין לקינוח. במסגרת המהלך המפתיע של יינני בנימינה יובש הסוכר כולו מן הסמיון, וזה הוצג כיין יבש.

 

זן נוסף אשר הינו חדש יחסית ואינו כל כך מוכר בארץ הוא "מרסלן". יין זה מגיע מצרפת (דרום מזרח המדינה). גם כאן הפתיעו יינני יקב בנימינה במהלך נועז ומיקמו זן זה ישירות בסדרה הגבוהה שלהם, באופן לא צפוי שכן על פי רוב לוקח לזן חדש שנים רבות להיטמע בשוק היינות הישראלי, עד שהייננים חוקרים ומבינים האם זן זה מתאים לאקלים כאן, מהי איכותו, באילו סדרות כדאי למקמו, האם לשלב אותו בבלנד או לבקבק אותו לבדו ב"סינגל" וכד'.

בעוד מעניין יהיה לראות כיצד "יעברו" מהלכים מפתיעים ונועזים אלו מבחינה שיווקית, מעניין אף יותר לדבר על איכות הזנים הללו, אשר יינות מהם זמינים עבורנו כאן בייצור מקומי –

 

סמיון 2014

זן זה גדל על קרקע בזלתית ובאזור עשיר ברוחות. צבעו הירקרק – זהוב, צלול, והוא מזכיר פירות שונים. היין המיוצר מזן זה מעלה ניחוח של תפוחים ירוקים, מינראלים ואף אספרגוס. היין יבש מאוד, מעניין ויוצא דופן, במיוחד בשוק היינות היבשים הישראלים. ניתן להשיגו במחיר של כשישים שקלים והוא מתאים ביותר לצד מנות הכוללות גבינות עיזים, כמו גם מנות עם הרבה תבלינים.

 

מרסלן 2013

בצבע כהה ביותר, סגול – ארגמן, וצלילות שכמעט אינה קיימת, מתאפיין יין זה במראה מאוד דחוס, אפילו צמיגי במידת מה. לאחר שחוש הריח מתרגל אליו ניתן לחוש בניחוחות משעשעים משהו, דוגמת משקה טרופית ענבים או בזוקה (המסטיק הקלאסי). יין זה הוא בפירוש קיצי ורענן, ומזכיר בטעמו תיבול של פלפל מסוגים שונים. הוא מתאפיין בחמיצות איכותית הנשארת בפה וגופו צעיר ביותר.

מחירו של יין זה גם כן נע סביב שישים שקלים לבקבוק, והוא מתאים במיוחד לחובבי יין הרפתקנים אשר מוכנים ורוצים להתנסות בטעמים חדשים ומסקרנים. מתאים במיוחד לצד מנות בשריות.

לחצו כאן לצפייה ביינות המומלצים שלנו