סיור ביקב – חוויה מהנה ולימודית

בימים עברו היה סיור ביקב אירוע שנשמר לטיולים בחו"ל, אם בחבל פרובאנס שבצרפת, בטוסקנה שבאיטליה או בחבל נאפה שבצפון קליפורניה. ואולם, בימינו לא צריך לעזוב את גבולות הארץ בשביל ליהנות מחוויה מהנה ולימודית זו. חשוב לדעת כי ברחבי ישראל, החל מרמת הגולן ועד לנגב, פזורים למעלה מ- 250 יקבים איכותיים וייחודים. הייחודיות מתבטאת בין היתר בסיפור הקמת היקב, בסוג ובטיב היינות, ובאופן ייצורם. במטרה לקדם את תרבות היין בכלל ואת מוצריהם בפרט מציעים רבים מבין היקבים המקומיים סיורים מרתקים, הכוללים הדרכות פרטניות או בקבוצות למבוגרים ולילדים. כמו כן, ניתן להשתתף בסדנאות יין ולארגן אירועים קטנים ביקב. אך מעל הכל, הדובדבן שבקצפת היא טעימת היינות המומלצים של היקב, שיהפכו את הביקור לקליל ומהנה במיוחד.

 

מה כולל סיור מודרך ביקב

 

סיור יקב מועבר לרוב על ידי אחד מאנשי הצוות העובד במקום, כאשר אופיו ומשכו משתנים מיקב אחד למשנהו. סיור ביקב יכלול לרוב את סיפור הקמתו, לרבות המבנה שנדרש לעמוד בתנאים מיוחדים על מנת לאפשר את הפקת היין. לא אחת מדובר במבנה ישן בעל היסטוריה ארוכה ומעניינת שעבר הסבות רבות ושונות עד שהגיע לייעודו הנוכחי. לאחר מכן, תזכו לסיור קצר או ארוך ביקב עצמו, כשהסיור המלא יכלול את כל הליך הפקת היין ויבאר את ההבדל שבייצור סוגיו השונים. הסיור יתחיל בהבאתם של הענבים ליקב, העברתם למכונות סחיטה ומכלי תסיסה, ומשם אל חביות ההתיישנות. לאחר מכן תוכלו לצפות בהליך ביקבוק היין ואריזתו, המבוצע בדרך כלל על ידי פס ייצור אוטומטי וללא מגע יד אדם. ללא יוצא מהכלל, בסיום הסיור תגיעו לאזור הטעימות בו תוכלו להתבשם ממגוון יינות משובחים ואיכותיים, ואם תרצו תזכו גם ללמוד כיצד לזהות את איכות היין וטעמיו וניחוחותיו. אגב, אם תחפצו תוכלו גם לרכוש יינות בית ייחודים במחירים אטרקטיביים. אפשרות זו נחשבת לכדאית מאוד אם רוצים לרכוש כמות גדולה של יינות עבור אירועים עסקיים, או אירועים קטנים אחרים.

 

סיור פלוס ביקב

 

מעבר לסיורים הרגילים תוכלו גם לבחור להשתתף בסיורים מיוחדים המוצעים על ידי חלק מהיקבים. פעילויות אלו כוללות בין היתר סיור ביקב בשילוב סדנת יין, המלמדת באופן מקצועי ומעשיר כיצד לטעום יין, מהם סוגיו השונים ואופן התאמתם לאוכל. בנוסף, ניתן לבחור בסיור חווייתי המתאים לילדים שמשלב השתתפות פעילה בהליך ייצור יין, ומי שמעוניין להתפנק יוכל לגם לבחור בסיור יין המסתיים בארוחת גבינות ויין משובחת.

 

כיצד מארגנים סיור ביקב

 

חשוב לדעת כי מרבית היקבים בארץ הינם עסקי בוטיק קטנים, הפתוחים למבקרים במועדים מאוד מסוימים שמפורסמים לרוב באתר האינטרנט שלהם. כמו כן, בחלק מהיקבים הסיורים אפשריים רק בתיאום טלפוני מוקדם עם בעליהם. בתוך כך, יש לקחת בחשבון כי סיור ביקב אורך בממוצע בין שעה לשעתיים. לבסוף, יהיה עליכם לוודא שאחד מהמבקרים לא ישתה, על מנת שיוכל לנהוג בדרך חזרה הביתה, לצימר או ליקב נוסף.

 

להזמנת סיור ביקב נא לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530