קטלוג היינות של יקבי בנימינה

יקבי בנימינה נחשבים לאחד מהיקבים המובילים בישראל, מכמה בחינות שונות – כמובן שהיינות השונים המיוצרים במקום מגוונים ונמכרים היטב בשוק חובבי היין. בנוסף לכך, היקב עצמו בנוי לאירוח של אירועים קטנים ובינוניים, דוגמת חתונה קטנה או אירועים עסקיים מצומצמים ואקסקלוסיביים.
יינות היקב מככבים הן על מדפי החנויות בארץ (ובמקומות שונים בעולם) והן באותם אירועים קטנים הנערכים ביקב. להלן פירוט אודות "קטלוג היינות" של היקב – המשפחות העיקריות של יינות המיוצרים במקום, אופיים והתאמתם עבור צריכה פרטים ו/או אירועים חגיגיים שונים –

 

בנימינה רזרב – סדרת הדגל של היקב

נתחיל עם "סדרת הדגל" של יקבי בנימינה, הכוללת מגוון יינות יבשים (אדומים ולבנים), כמו גם יינות מעט מתוקים וארומאטיים יותר דוגמת גוורצטרמינר, וגוורצטרמינר בציר מאוחר, המיוצר בגליל.
סדרה זו מכילה יינות קלאסיים שונים, המיוצרים מזני ענבים מקומיים, כאלו הגדלים ברמת הגולן, כפר טבור והגליל העליון. בין היינות האדומים היבשים של סדרה זו תוכלו למצוא שמות קלאסיים כמו מרלו, קברנה סוביניון, שיראז, מרסלן ועוד. בין הלבנים היבשים ניתן למצוא שני סוגים של שרדונה, את הסוביניון בלאן הקלאסי, את הסמיון הפירותי והקיצי יותר וכאמור את שני סוגי הגוורצטרמינר המתקתקים.
את יינות סדרת הדגל של היקב ניתן למצוא בהרבה אירועים קטנים הנערכים במקום, כמו גם בגני אירועים רבים אחרים ברחבי הארץ, שכן ניתן למצוא בה יינות בטווחי מחירים שונים, כולם איכותיים ומהנים עבור חגיגת מאורע מיוחד.

 

יוגב

סדרה מסקרנת זו מבטאת את פרי עמלם ועבודתם של הכורמים השונים העובדים בשיתוף פעולה הדוק עם יקבי בנימינה. היינות מסדרת יוגב נחשבים מסקרנים ועשירים בטעם, כאשר חלקם משלבים בין זני ענבים שונים אשר נבחרו לאחר שנים רבות של צבירת ניסיון בתחום.
דוגמאות מעניינות לשילובים המסקרנים שמציעה סדרה זו הם למשל שילובים בין קברנה סוביניון לזנים אחרים, דוגמת– קברנה סוביניון פטי ורדו, קברנה סוביניון שיראז וקברנה סוביניון מרלו. השילובים הללו מציעים את הטוב מכל העולמות ויוצרים יינות ארומאטיים ומסקרנים במיוחד.
דוגמה נוספת מסדרה זו ליין מסקרן הוא הבלנד הארומטי – יין לבן חצי יבש המשלב בין כמה זנים ארומטיים שונים, ויוצר שילוב מסחרר ומרענן.

 

אבני החושן

סדרה של יינות איכותיים במיוחד, אשר הוכנו מהענבים האיכותיים ביותר אשר נבחרו בקפידה על ידי הכורמים. יינות סדרת אבני החושן מתאימים במיוחד עבור אירועים קטנים ויוקרתיים או עבור אירועים עסקיים חשובים במיוחד בהם נרצה לעשות רושם של ממש על המוזמנים השונים.
סדרה זו כוללת כאמור מספר יינות אקסקלוסיביים, דוגמת האדומים היבשים – תרשיש, ספיר ואודם סירה, הלבנים היבשים – ישפה ושוהם ואחד היינות המסקרנים ביותר של היקב – יהלום, אשר מורכב משילוב זנים שונים (מרלו, קברנה סוביניון, סירה ופטי ורדו).
כאמור, יינות הסדרה האקסקלוסיבית הזו מתאימים לכל אירוע, ובמיוחד לאירועים קטנים וחשובים. בין אם מדובר בחתונה קטנה ומצומצמת הנערכת במקום לאירועים קטנים בשרון המעוצב באקסקלוסיביות ופסטוראליות של יקב, ובין אם מדובר בארוחה חשובה במיוחד אותה החלטתם לערוך בבית – יינות סדרת אבני החושן לבטח יתאימו למעמד זה.

 

טבע

סדרת "טבע" של יקבי בנימינה שואפת ללכוד את הטעמים, הריחות והחוויה הכוללת של הטבע בו גדלים הענבים מהם מיוצרים היינות, הטבע המקומי המכיל את התרבות וההיסטוריה שלנו. התוצאה היא סדרת יינות זניים קלילים ומהנים מאוד, כאלו המתאימים לסיטואציות שונות, הן לשתייה מהנה עם חברים או לבד בבית והן עבור ארוחות חשובות או אירועים בהם אתם נהנים מחברתם של חברים טובים.
סדרה זו כוללת מספר יינות שונים, וכאן נרצה להזכיר כמה מהמינים יוצאי הדופן והמסקרנים במיוחד שבסדרה זו – השיראז המיוצר בסדרה זו מכיל מעט טעם מעושן לצד הטעם הפירותי, מה שהופך אותו למועמד טוב ללוות ארוחות גדולות. יין מסקרן נוסף מסדרה זו הוא פינוטאז' – זן נדיר של ענבים ממנו מופק יין אדום יבש, וכמובן – ה"גרנאש בלאש" – יין רוזה חצי יבש המוכר מאוד בישראל כיין מתקתק, קליל וטעים במיוחד. לא בכדי מדובר באחד היינות האהובים על חובבי היין הישראלים, גם ובמיוחד בתקופת הקיץ.

 

BIN

סדרה זו עוסקת ביינות אשר נשמרו פרק זמן מדויק במיכלים של היקב, ומעידים עד כמה תזמון מוצלח יכול לשחק תפקיד מהותי בטעמו של היין.
בין יינות הסדרה ניתן למצוא את השמות הנפוצים והפופולאריים דוגמת מרלו, שיראז, שרדונה וקברנה סוביניון, לצד שמות מסקרנים ופחות מוכרים דוגמת "מוסקט" – יין לבש חצי יבש אשר מופק מענבים אשר גודלו בגלבוע ובגליל התחתון, ו"ויונייה" – לבן יבש אשר עשה לאחרונה "עלייה" לארץ מעמק הרון המפוסרם שבצרפת.
סדרה זו שואפת השראה מסוימת מיצרני היין האוסטרליים (אחת ממעצמות ייצור היין הגדולות בעולם) המתמחים ביינות אדומים איכותיים המאוחסנים מספר חודשים במיכלים בטרם מבוקבקים.

לסיכום – אלו הן סדרות היין המובילות של יקבי בנימינה, המכילות מגוון רחב של יינות שונים, המתאימים למגוון אירועים שונים. כמובן שבאתר תוכלו לקבל מידע מפורט נוסף אודות כל סדרה וכל סוג של יין. על מנת להתאים את היין הטוב ביותר לסיטואציה מסוימת, מומלץ להגיע לטעימות ביקב, ובאותה הזדמנות גם לבחון את המקום הפסטוראלי המשלב בין גידול ענבים, ייצור יינות משובחים וחגיגת אירועים קטנים ומשמחים…