האם את/ה מעל גיל 18 ?

עליך לאשר שהינך מעל גיל 18 כדי להיכנס לאתר.

הכניסה מותרת רק מעל גיל 18

אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתייה מופרזת

יינות ישראל – סיפור הצלחה!

שוק היינות בישראל והשינוי המעמיק שהתחולל בו במהלך העשורים האחרונים מהווים דוגמה מעניינת לסיפור הצלחה ישראלי מובהק.

סיור קצר ליד מדף היינות והמשקאות האלכוהוליים בכל רשת שיווק מזון גדולה בישראל כיום, חושף את סיפור ההצלחה – כמות היינות הישראליים המוצעים למכירה גדולה מאוד, במיוחד בהתחשב בגודלה של ישראל ובכמות הגדולה של מזון ומשקאות המיובאים מחו"ל. ניתן כמובן למצוא גם לא מעט יין המיובא עדיין מחו"ל, אך לצידו מבחר עצום של יינות מקומיים, המיוצרים ביקבים ישראליים מענבים אשר גודלו ממש כאן.

יקב בוטיק

צמיחה משמעותית בכמות יקבי הבוטיק המקומיים

כמות היקבים הישראליים גדלה בצורה משמעותית בעשרים השנים האחרונות. בישראל פועלים כמובן כמה יקבים גדולים המייצרים מזה שנים רבות כמויות גדולות של יין ישראלי (דוגמת יקב רמת הגולן, הרי גליל, רקנטי, יקב תבור, יקב כרמל ועוד). אך לצד יקבים גדולים וותיקים אלו קמו בעשורים האחרונים יקבים קטנים יותר, חלקם מכונים "יקבי בוטיק".

יקבים אלו פועלים באזורים שונים בארץ, ומייצרים יינות מקומיים משובחים. במסגרת תהליך הייצור ביקבי בוטיק אלו, מוענקת תשומת לב רבה לכל שלב בתהליך, והיינות המתקבלים משובחים בהתאם.

חלק מיקבי הבוטיק המקומיים, דוגמת יקבי בנימינה, זוכים בשנים האחרונות לפרסום רב ולמוניטין אשר הופך אותם לשחקנים משמעותיים בזירת היין המקומית. יקבים קטנים רבים נשארים עדיין אנונימיים יחסית, אך על מדפי החנויות ניתן למצוא גם את היין שהם מייצרים.

יקב בוטיק

אותה קטגוריה של יקבים קטנים יחסית נוצרה בעשורים האחרונים עם עליית רמת העניין של ישראלים ביינות בכלל, וביינות מקומיים משובחים בפרט. ניתן למצוא ישראלים רבים אשר מכינים יין בביתם כתחביב, כאשר רבים מהם מחליטים בשלב כלשהו לרכוש ציוד מקצועי יותר, ולהפוך ליקב בוטיק של ממש.

תחום זה מהווה הצלחה ישראלית מובהקת ומעוררת השראה, במיוחד כאשר בוחנים את מעמדם של יינות ישראל לעומת יינות מיובאים, בעיני הצרכן הישראלי –

 

הצרכן הישראלי שמח לרכוש יין מקומי

מכירות היינות בישראל בשנים האחרונות מציירות תמונה מעודדת, לפיה צרכני היין הישראלים מעריכים את שוק היין המקומי וההתפתחויות המואצות שהוא עובר, ושמחים לרכוש אחוז גבוה יותר ויותר של יינות מקומיים.

כפי שצוין, במדף יינות טיפוסי בישראל ניתן למצוא כיום מגוון עצום של יינות ישראלים לצד יינות מיובאים, אשר בעבר סיפקו את רוב הביקוש המקומי ליין. גם מתוך סך מכירות היין בארץ, ניתן לראות הוצאה גבוהה יותר ויותר על יינות ישראלים מסוגים שונים.

יין ישראלי

ייתכן כי חלק מהגורם לכך שצרכן היינות הישראלי מפרגן ליקבים המקומיים ורוכש יותר ויותר מתוצרתם היא מפני שאיכות היין המקומי אינה נופלת ברבים מן המקרים מן היינות המיובאים. מספרם הרב של יקבי הבוטיק ורמת ההתמקצעות, הידע והציוד המקצועי המאפיינים את הענף בארץ, מאותתים לצרכן המקומי כי על ידי רכישה של יינות ישראלים הוא לא רק תומך בתושבים ובכלכלה המקומית, אלא גם זוכה ביין משובח במחיר נוח.

 

לפרטים התקשרו – 04-6107525 / winery-events@b-wines.com