חתונה מאוחרת – טיפים להפקת חתונה בגילאים מתקדמים יחסית

חתונות בהן החתן והכלה נמצאים בשלבים מתקדמים יחסית של חייהם אינן דבר נדיר כיום. רבים ורבות מתחתנים בגילאי 50 ו – 60 פלוס (ישנם גם תקדימים לגילאים מבוגרים אף יותר), שכן נהוג כיום להתחתן גם בפעם השנייה, השלישית או הרביעית. בניגוד לעבר בו עולם החתונות היה שמרני יותר ומרבית האנשים התחתנו פעם אחת ונשארו בנישואים למשך שארית חייהם, העולם של היום ליבראלי יותר (ואולי גם יותר מבלבל…), ואנשים רבים אינם חוששים לפרק את החבילה ולהתחיל מחדש, גם בגילאים מתקדמים יחסית.

במידה ואתם בוחרים להתחתן בגילאים מבוגרים יחסית, או מסייעים לזוג מבוגר לתכנן את חתונתו, מהן הנקודות המבדילות חתונה זו מחתונה בגילאים "סטנדארטיים" יותר, ועל מה חשוב או כדאי לשים דגש? להלן מספר נקודות למחשבה –

 

להתאים את התכנית האומנותית לגיל הממוצע של הקהל – בחתונות בהן החתן והכלה מבוגרים יחסית, פעמים רבות גם הגיל הממוצע של הקהל יהיה גבוה מהרגיל. במידה וזהו אכן המצב, נרצה להתאים את ה"תכנית האומנותית" של האירוע לאופיו של הקהל. במקום תקליטן שינסה להרקיד את הקהל עם מוסיקה קופצנית ו"רועשת" (כמו שניתן למצוא במרבית האירועים כיום…) אולי כדאי שנלך על משהו אלגנטי ונינוח יותר. למשל – כמה נגנים של מוסיקה קלאסית שינגנו בקבלת הפנים וכד'. כדאי לזכור כמובן שגם אם החתן והכלה מבוגרים, לא בטוח שכל האורחים כאלו. במידה וברשימת המוזמנים יש גם לא מעט משפחות עם ילדים קטנים, למשל, נרצה להתייחס גם לזה ולדאוג שיהיו באירוע אטרקציות שיעסיקו את הקטנים ו"ישחררו" את ההורים לפחות לחלק מזמן האירוע…

 

להכניס את הילדים של בני הזוג לתמונה – חתונות בגילאים מאוחרים הן על פי רוב של בני זוג אשר עברו כבר נישואים קודמים, וברבים מן המקרים ישנם ילדים בתמונה, קטנים או כבר מבוגרים. במידה ומדובר בילדים קטנים יחסית או בני נוער, חשוב לשתף אותם בתכנון האירוע ולתת להם לקחת חלק בו, במידה לנכונות ולרצון שלהם כמובן. זאת על מנת להתחיל בצורה טובה את הדרך החדשה ולהעניק לילדים את ההרגשה שהם חלק אינטגראלי מהמשפחה החדשה.

 

חתונות צהריים – עבור חתונות מאוחרות חתונה בשישי בצהריים מסתמן פעמים רבות כפתרון מצוין – הן בני הזוג והן האורחים לא מעוניינים במרבית המקרים הללו באירוע אשר יימשך לתוך השעות הקטנות של הלילה. מכיוון שהמסיבה ושלב הריקודים אינם החלק המשמעותי והחשוב ביותר במרבית החתונות הללו, אין סיבה שלא לערוך אירוע שישי צהריים אלגנטי אליו יוכלו להגיע כל האורחים בנינוחות, בלי לחשוב על יום העבודה מחר או על הנסיעה הביתה באמצע הלילה.

 

אירוע אלגנטי ואפילו יוקרתי – עבור זוגות מבוגרים יחסית המתחתנים חשוב פעמים רבות לערוך אירוע מסוגנן וכזה שאפילו ייחשב וירגיש כיוקרתי, יותר מאשר הרצון באירוע תוסס ו"פאנקי" כמו שזוגות צעירים רבים מעדיפים. ישנן דרכים יצירתיות רבות ושונות להפוך את האירוע ליוקרתי ומסוגנן, ורבות מהן אינן בהכרח יקרות יותר מהאפשרויות ליצור אירוע "סטנדארטי". למשל – חתונה ביקב היא פתרון מצוין לחתונות מסוג זה, שכן יקב המארח אירועים חגיגיים אוטומאטית ניחן בארומה מסוגננת ובטוב טעם, במיוחד כאשר היקב והכרם מעוצבים בצורה אלגנטית ומתאימה לאירוח אירועים.

 

קייטרינג ובר אלכוהול איכותיים מהרגיל – בחתונה בגילאים מאוחרים יחסית סביר להניח שבני הזוג כבר מבוססים בחיים, ואינם צריכים לקחת הלוואת ענק על מנת לערוך את החתונה או לסמוך על המתנות שיחזירו את ההוצאה. במידה וזהו אכן המצב, כדאי לנצל את המשאבים העומדים לרשותכם על מנת לדאוג שהקייטרינג והבר יהיו ברמה הגבוהה ביותר, מה שיהפוך את האירוע למסוגנן ויוקרתי יותר, ובעיקר ישמח את האורחים שייהנו ממזון גורמה ומאלכוהול משובח. על מנת להבטיח שזה יקרה, כדאי לעבוד עם קייטרינג של שף ידוע ומוכר. בכל הנוגע לבר האלכוהול, יש לדאוג פשוט שהבר מכיל בקבוקים של מותגים נחשבים ויוקרתיים יחסית. במקרה של חתונה ביקב, יש לוודא כי באירוע יוגשו היינות המשובחים יחסית של אותו יקב, וכי יהיה לפחות מבחר בסיסי של יינות ואלכוהול איכותי.

 

לסיכום, חתונה בגילאים מתקדמים יחסית יכולה להיות מיוחדת במינה, במידה ומשכילים לנצל את היתרונות והמאפיינים הייחודיים של זוג מבוגר ומבוסס יחסית, מול זוגות צעירים. "שחקו" על אותם יתרונות ומאפיינים ייחודיים ותוכלו ליצור חתונה מאוחרת מיוחדת ומהנה במיוחד.

 

 

להתרשמות מאולמות היקב נא לפנות למחלקת הזמנות בטלפון – 04-6107530