כיצד לבחור הופעות אומן לאירועים קטנים

אחת האטרקציות הנפוצות כיום באירועים חגיגיים קטנים היא הופעות אורח של אומנים, בעיקר מוסיקאים מסוגים שונים. הופעת אורח באירוע שלכם יכולה "להקפיץ" את האירוע ולהפוך אותו לבלתי נשכח, אך במידה ובחרנו אומן שלא ממש מתאים לאירוע שלנו התוצאה עלולה להיות פחות מוצלחת, ולעלות לא מעט כסף.
מהם השיקולים בהם נרצה להתחשב בעת שאנו בוחרים אומן אורח לאירוע שלנו ומהי הדרך לבחור בצורה מוצלחת הופעה שתשתלב בצורה טובה באירוע?

 

אופי המוזמנים בשילוב טעמם האישי של בעלי האירוע – בחירת הופעה לאירוע

בבואנו להחליט על הופעת האורח באירוע שלנו נרצה להתחשב קודם כל בשני שיקולים עיקריים – הראשון הוא אופי האירוע, הנקבע במידה רבה על פי אופי המוזמנים, והשני הוא הטעם האישי של בעלי השמחה.
באירועים בהם מרבית המוזמנים הם צעירים והאירוע צפוי להיות תוסס ותזזיתי, כמובן שיתאימו הופעות מקפיצות ורועשות יותר. הופעות של אומנים "משמחים" כמו משה פרץ, דודו אהרון ושאר האומנים המקפיצים הפופולאריים באירועים כיום וודאי יהפכו את האירוע שלכם לשמח וקופצני במיוחד. לעומת זאת, במידה ורשימת המוזמנים מורכבת יותר ממבוגרים או משפחות עם ילדים נרצה להתאים אומנים אחרים, רגועים יותר. נגנים קלאסיים או רביעיית כלי מיתר, למשל, יכולים להתאים לאירוע קטן ומסוגנן עם מוזמנים מבוגרים יותר, כמו גם להקת קאברים המתמקדת בשירים נעימים ורגועים (באירועים רבים ניתן למצוא להקות המבצעות קאברים לשירי שנות החמישים – הופעה המשרה אווירה נעימה ואלגנטית, במקום קופצנית ותזזיתית).
כמובן שגם הטעם האישי שלכם, כבעלי האירוע, צריך לשחק גם הוא תפקיד. אל תזמינו אומן אורח שאינכם מחבבים בעצמכם. למרות השיקול העיקרי להפוך את האירוע לשמח ולגרום לקהל המוזמנים כולו ליהנות אסור לכם לוותר גם על ההעדפות שלכם. לכן, הגיוני אולי להזמין אומן שאינו בהכרח ההעדפה הראשונה שלכם כאשר אתם שומעים מוסיקה בבית (במידה ואתם חושבים כי הוא יעשה הכי הרבה שמח באירוע שלכם), אך לא כדאי להזמין מישהו שאתם ממש לא אוהבים…

 

להתאים את סגנון ההופעה לסגנון הרצוי של האירוע

כדאי גם לערוך מעט מחקר מקדים בטרם מזמינים אומן מסוים להופיע באירוע שלכם. גם אם אתם מכירים את אותו אומן ואת מרבית השירים שלו, בקשו לראות סרטונים של אירועים בהם הוא הופיע בעבר וסוג ההופעה שהוא נתן בהם. לעיתים אומנים הנתפסים בעיניכם כמקפיצים ומשמחים עלולים להיות בפועל פרפורמרים מאופקים ורגועים יותר, ועל מנת שתקבלו את סוג ההופעה בה אתם מעוניינים כדאי לוודא כי אותו אומן נוהג לתת הופעות אשר הולמות את הציפיות שלכם.
נרצה כמובן לוודא כי אנו מתאימים את סוג ההופעה לסגנון הרצוי של האירוע. לדוגמה, במידה ומדובר באירוע צהריים מצומצם לא בטוח שתתאים כל כך הופעה גרנדיוזית ומלאה באפקטים ותאורה מרהיבה, אלא תתאים יותר הופעה נעימה ורגועה. באותו אופן, עבור אירוע לילה עם רוב של מוזמנים צעירים ומסיבה המתוכננת להימשך אל תוך הלילה כן נרצה הופעה מקפיצה שתפתח את המסיבה, במקום הופעה רגועה ונינוחה…

לסיכום, בחירת הופעות אומן לאירוע היא לא תמיד טריוויאלית וברורה מאליה. כדאי להתחשב בסגנון האירוע, באופייה של רשימת המוזמנים ובסוג ההופעות שאותו אומן נוהג לתת באירועים. אם ניקח את כל אלו בחשבון, ההופעה שנזמין בסופו של דבר תהיה מוצלחת, תתאים לאירוע שלנו ותסייע לנו להכניס את האורחים לאווירה…