על מפת היין העולמית – יינות ישראליים זוכים להכרה בינלאומית

בשנים האחרונות זוכה ענף היין הישראלי בהכרה בינלאומית לה לא זכה לפני כן. בסוף שנת 2016 התקבלה "גושפנקה" משמעותית לקביעה זו, עם כתבה מקיפה וארוכה באחד ממגזיני היין הנחשבים ביותר בעולם, אשר הקדיש לא מעט עמודים על מנת לפרט על יינות ישראליים שונים, ונתן סיקור אוהד וחיובי ביותר לתעשיית היין הישראלית.
מה מביא להתעניינות וההערכה העולמית בשנים האחרונות במגוון סוגי יינות ישראליים שונים ומהי המשמעות של הערכה מחודשת זו עבור היקבים השונים הפועלים בארץ?

אזור מתאים לגידול ענבים והפקת יין בעל תרבות יין עתיקה

למרות שמבחינות רבות נראה כי רק בשנים האחרונות זוכה ענף היין הישראלי להערכה הבינלאומית לה הוא ראוי כל כך, בפועל מומחים ליין מכל רחבי העולם מודעים ליינות המיוצרים בחלק זה של העולם, ולעובדה כי יין הופק בישראל מזה אלפי שנים וכי מדובר באזור המתאים גיאוגרפית לגידול גפנים וענבים, והפקת יינות משובחים. הן האקלים המקומי והן סוגי האדמה הקיימים באזור הים התיכון (אשר זכה כבר לפני אלפים לכינוי – "הסהר הפורה"), וספציפית אלו הקיימים באזור בו שוכנת ישראל כיום, מתאימים הן לגידול של סוגים שונים של גפנים והן להפקה של יינות משובחים. ייננים הפועלים בישראל יוכלו להסביר בדיוק מה בהרכב האדמה ובעונות השנה המסודרות והמגוונות יחסית של אזורינו מתאים כל כך לגידולי גפנים ותהליכי הפקת היין, אך גם בלי לרדת לעומקן של העובדות המדעיות, ההיסטוריה של ענף היין המקומי ברורה ומדברת בעד עצמה – ברור כי מקום בו מופקים יינות משובחים כבר אלפי שנים הוא מתאים ביותר עבור תעשייה מסוג זה.
גם הסקירה שפורסמה באותו מגזין יין עולמי, בה נסקרים מאות יינות ישראליים שונים, מצביעה על הפוטנציאל העצום הגלום באזור ישראל להמשך בנייה והעצמה של תעשיית היין המקומית.

ביקוש פוטנציאלי בינלאומי ליינות ישראליים ויינות כשרים בפרט

נקודה נוספת המייחדת את תעשיית היין הישראלית היא כי ישראל היא מרכז לייצור של יינות כשרים. כשרות היין רלבנטית עבור מיליונים רבים של יהודים בכל רחבי העולם, ובארץ מיוצר מגוון עשיר ואיכותי של יינות כשרים. ליינות אלו ביקוש כאמור במקומות שונים בעולם, ובמיוחד בארצות הברית, בה מתגוררים כמה מיליוני יהודים. נושא הכשרות של היין מהווה נקודה מעניינת בדיון בנוגע לעתיד תעשיית היין הישראלית. יקבים ישראליים המעוניינים להרחיב את פעילותם באמצעות ייצוא כמות גדולה יותר של יין לחו"ל יכולים להשתמש ביתרון היחסי שלהם אל מול יקבים במדינות אחרות, בכל הנוגע לכשרות. יקבים ישראליים כשרים כבר בנויים על מנת לעמוד בדרישות ההלכה בנושאי כשרות, מנגנון הפיקוח על כשרות כבר קיים ופועל בישראל ועבור יין המחזיק בתעודת כשרות קל ופשוט יחסית לייצר סוגים רבים ומגוונים של יינות כשרים.
הביקוש ליינות כשרים המיוצרים כאן בישראל מצטרף לביקוש הפוטנציאלי ליינות ישראליים בכל רחבי העולם. הכרה בינלאומית באיכותה של תעשיית היין הישראלית, דוגמת זו המובעת בסקירת היינות המקומיים שפורסמה לפני קצת יותר משנה בארצות הברית, תורמת למודעות ליינות ישראליים בעולם כולו, ולכן מדובר בתהליך חשוב והכרחי מנקודת מבטם של יקבים ישראליים רבים. יקבים שונים הפועלים בארץ מוכרים את היינות שהם מייצרים בעיקר בתוך ישראל, שוק בן כמה מיליוני לקוחות פוטנציאליים "בלבד". כאשר מנסים לדמיין את הביקוש שעשוי להיווצר ליינות ישראליים בחו"ל, פוטנציאל הצמיחה וההתרחבות של יקב ישראלי ממוצע הוא עצום וחסר תקדים. בדומה למדינות כמו אוסטרליה אשר נחשבות כיום למעצמות יין עולמיות ומייצאות את יינותיהן לכל רחבי העולם, כך גם ישראל יכולה להפוך בעתיד למעצמת יין קטנה. לא מפתיע יהיה למצוא יינות משובחים ישראליים במדפי החנויות במדינות אירופה, ארצות הברית ומדינות רבות אחרות בעולם, במידה וההכרה באיכותי של עולם היין הישראלי תמשיך לצבור תאוצה.

 

להזמנת יינות כשרים נא לפנות למחלקת הזמנות בטלפון-04-6107530 או מכאן דרך צור קשר